samen een beter personeelblad maken

MEDEWERKERS WEL SUCCESVOL BEREIKEN, Boeien en binden

  • stel de lezer centraal: dan komt de boodschap beter over
  • voeg interactieve elementen toe: dat zorgt voor meer engagement
  • kostenbesparend verzenden: online = geen porto- en distributiekosten
  • one stop shop: van conceptontwikkeling tot en met verzending
  • werk met ervaren professionals: voor tekst, foto’s en video
  • meet en analyseer je resultaten: op basis van strategie en KPI’s
  • bescherm de inhoud van je magazine: met geavanceerde beveiligingsopties
Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

waarom een personeelsblad?

Interne communicatie is de smeerolie van elke organisatie. Maar hoe houd je iedereen van alles op de hoogte? Vaak is intranet niet gebruikersvriendelijk en thuis slecht toegankelijk. Ook is het vaak niet wenselijk het personeelsblad tijdens werktijd te bekijken. Een online personeelsblad biedt dan uitkomst. Lezers kijken waar en wanneer het ze uitkomt en ervaren meer gebruiksgemak en interactie. 

Communicatiedoelstellingen halen

start met een doel

Meten is weten. Dat geldt ook voor je personeelsblad. Wil je meten welk effect je personeelsblad heeft, leg dan vooraf vast welke doelen je wilt behalen. Een Open Rate van 40% kan een doel zijn. Of een leestijd van minimaal 3 minuten. Wat je ook kiest, leg het vooraf vast. Alleen zo kun je achteraf bepalen of je je doel gehaald hebt. 

INSPIREER JE BEZOEKERS

maak content waar een strategie achter zit

Zomaar content maken heeft geen zin. Lezers aan je personeelsblad binden kan alleen als je boeit met interessante content. Zulke content maken lukt beter als je het gestructureerd aanpakt. Door content te maken vanuit verschillende perspectieven bijvoorbeeld. En door gebruik te maken van een contentkalender. Kortom, maak content waar een strategie achter zit. Hier kun je lezen hoe je dat doet.

Het draait om lezers

online of toch papier?

Worstel je met de vraag of je je personeelsblad digitaal of op papier laat verschijnen? Aan beide opties kleven voor- en nadelen. Hoe belangrijk je die voor- of nadelen vindt, is vaak persoonlijk. Dat geldt ook voor vastgeroeste vooroordelen. Kun je niet kiezen? We hebben de verschillen op een rij gezet.

Verras met relevante content

Verrassing en afwisseling

Een succesvolle organisatie maakt werk van de interne communicatie. Een digitaal personeelsblad kan daar een extra bijdrage aan leveren. Werk met verrassende rubrieken en afwisselende artikelen. Als je schrijft vanuit het oogpunt van medewerkers, wordt management-informatie wél gelezen. Je personeelsblad krijgt vleugels van interactieve elementen als een quiz, integratie met social media en het plaatsen van veel (door collega’s gemaakte) foto’s.

Het draait om lezers

Het draait om lezers

Met een digitaal personeelsblad breng je je communicatiedoelstellingen over op medewerkers. Wij maken personeelsbladen waarin medewerkers zich herkennen en centraal staan. Zonder top down communicatie. Een magazine waarin beleid zo wordt uitgelegd dat het ook landt bij collega’s. Heb je vragen, wil je meer weten over het digitaliseren van een personeelsblad? Ben je benieuwd naar geslaagde voorbeelden? We laten je graag zien wat wel en juist niet werkt.

Alle verhalen zijn veilig

geavanceerde beveiligingsopties

Natuurlijk wil je niet dat de concurrentie meeleest. Artikelen die bedoeld zijn voor de interne communicatie moeten niet voor iedereen te zien zijn.
Daarom kun je kiezen voor deze beveiligingsopties:

  • Magazine alleen leesbaar via gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Inhoud wordt niet geïndexeerd door Google en verschijnt niet in de zoekresultaten.
  • Aparte edities voor verschillende interne doelgroepen.
  • Offline lezen mogelijk
  • Whitelisten van IP-adressen

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


concept-ontwikkeling


Samen een nieuw concept ontwikkelen voor je personeelsmagazine of je bestaande concept aanscherpen.


APK voor je personeelsblad


Samen kijken naar bestaande en nieuwe rubrieken, invalshoeken, artikelen en verhaallijnen. Met veel tips en voorbeelden.


CONTENT bedenken en maken


Of je ons nu inschakelt voor een enkel artikel of voor de hele productie: je magazine is in goede handen.


plannen, publiceren en analyseren


Zorg voor een optimaal bereik door je content in te plannen op de juiste kanalen en goed te meten en analyseren.

SUCCESVOLLE voorbeelden en CASES

Personeelsblad SAM&

Gemeente HLTsamen

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Personeelsblad De Grijper

EMO

BarEuropees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts. Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Personeelsblad Quotes & Questions

QSN

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

Personeelsblad JL.NU

Stichting Jong Leren

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. Vier keer per jaar maken we het personeelsmagazine JL.NU. In het magazine worden onderwijsinhoudelijk artikelen afgewisseld met rubrieken waar persoonlijke onderwerpen aan bod komen. 

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: