DIGITAAL MAGAZINE
GEEFT
ONLINE PERSONEELSBLAD
VLEUGELS


ZO KUN JE MEDEWERKERS WEL SUCCESVOL BEREIKEN, BINDEN EN BOEIEN
  • null

    Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar


    Interne communicatie is de smeerolie van elke organisatie. Maar hoe houd je iedereen van alles op de hoogte? Vaak is intranet thuis slecht toegankelijk en is het niet wenselijk het personeelsblad tijdens werktijd te bekijken. Een online magazine biedt dan uitkomst. Door gebruik te maken van het responsive design is de informatie altijd en op elk apparaat prettig leesbaar. Onderweg, tijdens het wachten op de bus, of gewoon thuis op de bank.

  • null

    Verrassing en afwisseling


    Een succesvolle organisatie maakt werk van de interne communicatie. Een online personeelsblad kan daar een extra bijdrage aan leveren. Werk met verrassende rubrieken en afwisselende artikelen. Als je schrijft vanuit het oogpunt van medewerkers, wordt management-informatie wél gelezen. Je personeelsblad krijgt vleugels van interactieve elementen als een quiz, integratie met social media en het plaatsen van veel (door collega’s gemaakte) foto’s.

  • null

    Het draait om lezers


    Met een digitaal personeelsblad breng je je communicatiedoelstellingen over op medewerkers. Wij maken personeelsbladen waarin medewerkers zich herkennen en centraal staan. Zonder top down communicatie. Een magazine waarin beleid zo wordt uitgelegd dat het ook landt bij collega’s. Heb je vragen, wil je meer weten over het digitaliseren van een personeelsblad? Ben je benieuwd naar geslaagde voorbeelden? We laten je graag zien wat wel en juist niet werkt.

    VRAAG OFFERTE AAN
SUCCESVOLLE CASES
VAN ONLINE PERSONEELSBLADEN

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Het jaarmagazine 2016 werd een digitaal verslag. Hierin blikken de 11 onderdelen van Arkin terug met boeiende verhalen waarin de cliënt centraal staat. Gemiddeld zijn 9 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 6,5 minuten.

VOORBEELDEN
VAN ONLINE PERSONEELSBLADEN
QSN-personeelsblad QenQ

QSN

Quotes & Questions

De consultants van QSN ontvangen het personeelsblad ieder kwartaal. TextArt bedacht het concept, interviewt QSN’ers en klanten en verzorgt de eindredactie en vormgeving.

emo-personeelsblad de grijper

EMO

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf (EMO) is de grootste en modernste terminal voor op- en overslag van kolen en ijzererts in Europa. TextArt verzorgt iedere twee maanden de vormgeving van het online personeelsblad.

arkin-jaarmagazine-2016

ARKIN

Jaarmagazine

OPEN MAGAZINE

Arkin komt met specialistische ggz-kennis op voor de meest kwetsbaren in de maatschappij. In het jaarmagazine blikt ieder onderdeel van de organisatie terug op 2015. Het resultaat is 10 boeiende verhalen voor stakeholders en medewerkers. TextArt bedacht het concept en verzorgde de vormgeving.

jaarbeeld-pauwbedrijven

PAUW BEDRIJVEN

Jaarbeeld

OPEN MAGAZINE

PAUW is het sociaal werkbedrijf in de regio Lekstroom, Stichtse Vecht en de Ronde Venen. Ze ondersteunen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van werk. In 2016 bestond de organisatie 60 jaar. Dat werd gevierd met een digitaal jaarbeeld. Voor externe relaties en medewerkers. Olga Leever schreef de teksten, TextArt verzorgde het concept en de vormgeving.

arkin relatiemagazine arkin en de stad

ARKIN

Arkin en de stad

OPEN MAGAZINE

De Raad van Bestuur van Arkin wil belangrijke stakeholders en alle medewerkers graag laten zien wat er gebeurt in de organisatie. TextArt ontwikkelde het concept voor een online magazine en verzorgt ieder kwartaal de vormgeving.

NTR

Najaarspresentatie

OPEN MAGAZINE

De najaarsprogrammering is hét visitekaartje van een omroep. Maar ook een mooi communicatiemiddel om intern trots te creëren. Dit online magazine bevat daarom niet alleen programma-informatie, maar ook veel foto’s, video’s en leuke weetjes van NTR-programma’s.

DIT KUNNEN WE VOOR JE DOEN:
null

CONCEPTONTWIKKELING

Een effectief magazine start met een goede basis

Waar begin je? Wat is de juiste bladformule? De bladenmakers van TextArt hebben veel ervaring met online magazines. We denken graag met je mee. Want een goed concept is de basis van een succesvol online magazine.

null

DISTRIBUTIE

Bereik zo veel mogelijk mensen met je magazine

Je hebt veel moeite gedaan geweldig magazine te maken. Steek dan ook voldoende tijd in de verspreiding. Wij denken graag met je mee over een zo hoog mogelijk bereik, via social media en een e-mail nieuwsbrief.

null

VORMGEVING

Kies voor een magazine waarmee je je lezers verleidt

Het team van TextArt heeft al tientallen online magazines gemaakt. We zijn op de hoogte van wat in online magazines wel en niet werkt en kennen de software door en door. Een professioneel online magazine ligt zo binnen handbereik.

null

TRAININGEN

Inspirerende trainingen vol praktische handvatten

Wil je kennismaken met online magazines, je vaardigheden toetsen of ideeën en ervaringen uitwisselen? Volg dan een van onze praktische trainingen. Ze zijn zo opgezet dat je altijd vol inspiratie naar huis gaat.

null

CONTENTCREATIE

Je doelgroep echt bereiken, binden en activeren

Denken vanuit de lezer of kijker is van levensbelang voor je online magazine. Als jij weet wie je wilt bereiken, dan zorgen wij voor relevante content voor jouw publiek. Zodat lezers doorlezen en kijkers verder kijken.

null

TIPS & ADVIES

Tips & advies om een beter online magazine te maken

Waarom zou je zelf alle ontwikkelingen over online magazines bijhouden? Wij houden trends en ontwikkelingen bij en geven je graag tips en adviezen. Zo maak je een magazine dat bij je doelgroep de juiste snaar raakt.

  • null

    MEER WETEN
    OVER ONLINE MAGAZINES

  • null

    VOORBEELDEN
    VAN ONLINE MAGAZINES

  • null

    SUCCESVOLLE CASES
    VAN ONLINE MAGAZINES

  • null

    TIPS & ADVIES
    OVER ONLINE MAGAZINES

without
http://textart.nl/wp-content/themes/blake/
https://textart.nl//
#EE3A43
style2
default
Loading posts...
/var/www/vhosts/textart.nl/httpdocs/
#
on
none
loading
#
Sort Gallery
http://textart.nl/wp-content/themes/blake
on
yes
yes
off
on
off