content en
content marketing
analyseren

meet niet alleen bereik, maar ook engagement

het begint met meten

HET BEGINT MET METEN

Bij content marketing is strategie, creatie en publicatie maar een deel van het verhaal. Juist met een goede analyse kun je het verschil maken. Content en content marketing analyseren begint met meten. Wat meet je en hoe interpreteer je de gegevens? Wanneer is je inspanning een succes en hoe zorg je dat het succes zich herhaalt?

Ons team helpt je met meten en interpreteren. Wij analyseren voor verschillende klanten de digitale inspanningen en kunnen je adviseren bij verbetertrajecten en vervolgstappen.

Elke event een feestje

bouw aan een fanbase

Wil je meer uit je inspanningen halen? Vallen de statistieken je tegen? Is het lastig je organisatie een digitale mindset te geven? Vaak zijn met wat kleine aanpassingen de prestaties substantieel te verbeteren.

Je publiek eenmalig een linkje sturen is niet voldoende. Tenminste, niet als je een maximaal bereik wilt opbouwen. Voor het opbouwen van een fanbase voor de lange termijn moet je meer tijd uittrekken. Kijk goed op welke manier je het aantal lezers en hun betrokkenheid kunt vergroten. Dat geldt voor alle content marketing activiteiten, maar in het bijzonder voor een digitale publicatie. 

Slim digitaliseren

aanscherpen en verbeteren

Ons blog staat boordevol tips om je digitale prestaties aan te scherpen en de resultaten van content marketing te verbeteren. Vind je het vooral lastig handvatten te vinden voor verbetering? Dan helpen wij je bij het oplossen van de pijnpunten en stellen we samen een verbeterplan op.

MEER WETEN OVER een goede analyse van je content?

SUCCESVOLLE CASES

Nieuwsbrief Jong Leren

E-mail marketing is nog steeds een succesvolle manier om publiek naar je website, online magazine of ander medium te trekken. Dat merkte Jong Leren ook met de nieuwsbrief van de studiereis naar New York. Bijna 80% van de medewerkers opende de nieuwsbrief en een kwart klikte door naar het magazine.

In het voorbeeld hiernaast zie dat de nieuwsbrief zowel in de onderwerpregel als aanhef was gepersonaliseerd. Die personalisatie was ook doorgevoerd in het magazine. Zo konden we het dus niet alleen leuker maken, maar ook persoonlijker.

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: