BEREIK, VERLEID EN VERRAS MOBIELE CONSUMENTEN MET
EEN RESPONSIVE ONLINE MAGAZINE

BEREIK, VERLEID EN VERRAS MOBIELE CONSUMENTEN MET EEN RESPONSIVE ONLINE MAGAZINE

Over 3 jaar wordt de helft van alle online aankopen gedaan met een smartphone of tablet. Dat voorspelt onderzoeksbureau Forrester via Marketingfacts. Tijd om die mobiele kopers nu alvast aan je te binden. Verleid ze met een responsive online magazine.

Forrester stelt dat men met smartphones de snelle, simpele aankopen doet. Boeken, games en films bijvoorbeeld. Tablets lenen zich meer voor aankopen waaraan wat uitgebreider onderzoek voorafgaat. In 2018 komt tweederde van alle e-commerce aankopen uit productcategorieën als kleding, huishoudelijke artikelen en kruidenierswaren via de tablet.


Responsive: voor elk device

Retailers die hun klanten volgen, gebruiken steeds vaker mobiele communicatiemiddelen om klanten te binden, boeien en in beweging te krijgen. Nieuwsbrieven en sociale media doen het uitstekend voor verkoop op de korte termijn. Voor het behouden en inspireren van klanten, is een periodiek responsive online magazine ideaal. Responsive betekent dat de ‘look and feel’ van het magazine zich aanpast aan het apparaat van de gebruiker. De lezer bepaalt waar en wanneer hij het leest, maar heeft altijd een prettige gebruikservaring: onderweg, in de wachtkamer bij de tandarts, in de trein, of gewoon thuis op de bank.


Laat de kassa rinkelen

Met op mobiel gebruik afgestemde content ‘laad’ je je merk en laat je de kassa rinkelen. Verleid met een sneak peek van de nieuwe collectie, zet minder populaire, maar interessante producten in de spotlight en haak in op het koopgedrag van je webwinkelbezoekers. Gebruik directe links naar de juiste pagina in je webshop, laat andere klanten ervaringen delen en stuur persoonlijke aanbiedingen.


Zo ontgaat je niets

Via een online magazine kun je alle klantbewegingen volgen. Via welk kanaal komen ze binnen, hoeveel tijd besteden ze aan een pagina en via welke pagina, link of aanbieding verlaten ze het magazine? Zo ontgaat je niets. Een koppeling met de UA-code en UTM-codes van Google Analytics voor het volgen van bezoekersstromen is standaard aanwezig. Mooie input om nadere verkoopanalyses te maken.


Onderscheidende content

De toekomst voor retail komt voor een belangrijk deel uit e-commerce. Behalve ‘platte’ aanbiedingen hebben klanten die zich oriënteren behoefte aan content waarmee ze tot (andere) aankopen verleid worden. En de verrassingsfactor speelt ook een rol. Veel retailers die in een overvolle markt opereren, zijn genoodzaakt zich op iets anders dan prijs te onderscheiden. Op inhoud bijvoorbeeld. En dat is nu precies wat je doet met een online magazine.