content marketing

  • altijd maatwerk: jouw wensen staan centraal
  • maak het relevant: content marketing is meer dan het schrijven van een enkel artikel of blog
  • doe waar je goed in bent: laat het bedenken en maken van content aan ons over
  • zorg voor het beste eindresultaat: start met een goed concept
el laden

content is je digitale brandstof

Heb je moeite klanten te bereiken en vast te houden? Scoren je huidige marketinginspanningen minder goed? Blijven vacatures te lang openstaan omdat de juiste mensen niet solliciteren? Om je bedrijf te laten groeien heb je omzet en dus leads nodig. Maar zonder goede mensen kun je je organisatie ook niet uitbouwen. 

Wij zijn ervan overtuigd dat je verder komt met content als digitale brandstof. Niet alleen om klanten binnen te halen, maar ook bij het vinden van de juiste sollicitanten. Met een krachtig verhaal dat er uitspringt spreek je het juiste publiek aan. Wij bedenken en maken content die opvalt en resultaat oplevert.

blog schrijven

meer dan het schrijven van een blog

Je maakt relevante content door je te verplaatsen in je publiek. Bij het bepalen van je strategie en marketingaanpak heb je die in kaart gebracht met persona’s. Je weet dus wat hen bezighoudt. Bedenk dat het vaak eenvoudig is te starten met contentcreatie, maar moeilijk om het consequent en op hoog niveau vol te houden. Neem je content marketing serieus, aarzel dan niet om (bijvoorbeeld bij een te grote werkdruk) professionele hulptroepen in te schakelen. 

Content marketing is meer dan het schrijven van een artikel of weblog. Denk ook aan: 

  • Infographics om (op social media) data visueel te presenteren. 
  • Video’s waarin klanten je product of dienst uitproberen of waarin je experts interviewt. 

Gebruik ook zeker (eigen) foto’s die collega’s maken tijdens events of presentaties. Minder gebruikelijk, maar wellicht ook interessant om je boodschap over te brengen is een quiz of podcast. Een ander goed en effectief middel voor content marketing is een digitale publicatie of online magazine.

strategie-200

begin met een goed concept

Je wilt aan de slag met digitale publicaties. Maar waar begin je? Voor een goed concept heb je doelstellingen nodig. Dus die zetten we eerst op papier. Wat wil je bereiken met je online magazine, of digitale jaarverslag? Wanneer is een uitgave een succes? Hoe wil je naar dat succes toewerken? Vanuit de doelstellingen bepalen we wat de juiste content is en bedenken we een passende vormgeving.

Wij zetten de ontvanger van je publicatie altijd op een voetstuk. Door te denken vanuit de lezer of kijker, maak je een digitale uitgave met relevante content. Informatie of entertainment die boeit, bindt en beklijft. We bedenken een passende bladformule en kijken samen naar rubrieken, tone of voice en  invalshoeken voor artikelen. De ervaren online bladenmakers van TextArt denken graag vanaf het begin met je mee.

wie is je klant

wij helpen je op weg

Wil je starten met content marketing of vallen de resultaten tegen? Schakel ons dan in. Het team van TextArt heeft jaren ervaring en weet precies wat wel en niet werkt. 

SUCCESVOLLE VOORBEELDEN VAN ONLINE MAGAZINES

Previous
Next

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Previous
Next

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag.

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Previous
Next

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Previous
Next

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Previous
Next

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Previous
Next

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Previous
Next

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Previous
Next

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: