content
creatie

Hoe zorg ik dat mijn content werkt?

blog schrijven

Content marketing is meer dan een enkel blogbericht

Je maakt relevante content door je te verplaatsen in je publiek. Bij het bepalen van je strategie en marketingaanpak heb je die in kaart gebracht met persona’s. Je weet dus wat hen bezighoudt. Bedenk dat het vaak eenvoudig is te starten met contentcreatie, maar moeilijk om het consequent en op hoog niveau vol te houden. Neem je content marketing serieus, aarzel dan niet om (bijvoorbeeld bij een te grote werkdruk) professionele hulptroepen in te schakelen.

Content marketing is meer dan het eenmalig schrijven van een blogpost. Denk ook aan:

  • Infographics om (op social media) data visueel te presenteren.
  • Video’s waarin je klanten of experts interviewt. Of je bedrijf laat zien aan sollicitanten.
  • Een serie blogposts die je publiceert op eigen of externe websites, LinkedIn of Facebook.
  • E-mail campagnes om klanten te activeren of awareness te creëren.
  • Een interactieve quiz als entertainment of om kennis te testen.
  • Een digitale publicatie of online magazine als losse publicatie of als serie.

Altijd actuele en professionele content,
maar geen tijd om het zelf te doen?

MEER WETEN OVER content creatie?

SUCCESVOLLE CASES

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Nieuwsbrief Jong Leren

E-mail marketing is nog steeds een succesvolle manier om publiek naar je website, online magazine of ander medium te trekken. Dat merkte Jong Leren ook met de nieuwsbrief van de studiereis naar New York. Bijna 80% van de medewerkers opende de nieuwsbrief en een kwart klikte door naar het magazine.

In het voorbeeld hiernaast zie dat de nieuwsbrief zowel in de onderwerpregel als aanhef was gepersonaliseerd. Die personalisatie was ook doorgevoerd in het magazine. Zo konden we het dus niet alleen leuker maken, maar ook persoonlijker.

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Posts Vetclass op Facebook

Op Vetclass, het online nascholingsplatform voor dierenartsen van Boehringer Ingelheim, staan nu zo’n 50 webinars online. Onderwerpen zijn onder andere: Asymptomatische hartaandoeningen bij honden, diabetes, BVD vaccinatie, Immunologie en pijn bij paarden.

Gemiddeld twee keer per week posten we interessante links naar de webinars. Soms in de vorm van een quiz of interessant weetje, vaak als tip of een vraag en antwoord. Met de meeste berichten bereiken we 50 – 60% van de volgers.

Jaarverslag Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Het jaarmagazine werd een digitaal verslag. Hierin blikken de 11 onderdelen van Arkin terug met boeiende verhalen waarin de cliënt centraal staat. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: