cursus
content marketing
en online magazines

word expert in content marketing en online magazines

cursus content marketing (voor beginners)

Waar begin je? Hoe maak je een

Waarom deze cursus?

Content marketing is meer dan het schrijven van een enkel blogje. Een goede content strategie helpt je bij het bedenken, creëren en publiceren van betekenisvolle content. Daarmee bereik je specifieke publieksgroepen en draag je bij aan de missie en doelstellingen van je bedrijf. Maar waar begin je en hoe zorg je dat content marketing ook voor jou werkt?

Wat houdt de cursus in?

In een dagdeel werken we globaal het hele content marketing proces door: van strategie tot en met analyse. Op basis van de missie en doelstellingen van je organisatie, kijken we naar de IK, JIJ, WIJ methode. Hiermee creëer je na de cursus vanuit drie perspectieven de content waarmee je publiek in beweging komt. 

Wat leer je tijdens de cursus?

  • We zetten de content strategie scherp en nemen de inhoud en vorm van je huidige content onder de loep.
  • Bij het maken van content staat het klantperspectief centraal. Een echte customer centric aanpak.
  • Je leert wat een content kalender is en hoe je hem globaal kunt invullen met onderwerpen, thema’s en pijlers. 
  • Uiteraard komt ook de distributie aan de orde. Hoe kies je het juiste kanaal en bouw je aan een goedgevulde kalender? 
  • Je hoort hoe niet alleen bereik, maar juist engagement in je analyses aan de orde komt.

De cursus duurt een dagdeel en wordt bij jou op kantoor gegeven voor 1-4 personen.

De cursus is maatwerk en volledig toegespitst op jouw organisatie.

CURSUS

bij jou op kantoor
699
  • (per cursus met 1-4 personen)
TRAINING: content marketing in de praktijk

cursus content marketing (gevorderden)

content is de brandstof voor je marketing en sales

Waarom deze cursus?

Content is een middel, geen doel. Je wilt relevante bezoekers, waardevolle leads en klanten waarmee je jarenlang samenwerkt. Content gebruik je daarbij als brandstof om je marketing en sales motor draaiende te houden. In deze cursus ervaar je hoe je content inzet om een marketing- en salesfunnel continu en gestructureerd te vullen.

Wat houdt de cursus in?

In een dagdeel nemen we, op jouw werkplek, de hele customer journey van je klanten door. Wie zijn het, wat houdt ze bezig en met welke content kun je hun vragen beantwoorden? Onthoud daarbij dat content marketing niet draait om jouw product, maar om de vragen en wensen van je klant. Iedere fase van de customer journey vraagt daarbij om specifieke content.

Wat leer je tijdens de cursus?

  • We starten met een analyse van je huidige content. Wat is goed en wat kan beter?
  • Daarop borduren we voort. Onder andere door te kijken naar je strategie, de KPI’s van je content en hoe je je middelen inzet in de marketing- en salesfunnel.
  • Je ontdekt wat wel en niet werkt in de awareness, consideration of decision-fase van de customer journey.
  • Je leert te werken vanuit de thema’s en pijlers van je contentkalender. We zorgen dat onderwerp, vorm, type, genre, invalshoek en tone of voice aansluiten bij de wensen van je publiek. 
  • Natuurlijk stippen we de diverse kanalen aan om je content te distribueren.
  • Je krijgt tips die helpen bij de coördinatie van je contentstroom. Van contentcuratie en een thought leadership programma tot de omgang met een extern team van freelancers.
  • Ook de marketing automation software komt aan de orde. Hoe zet je dat slim in voor de beste content op het juiste moment?

De cursus duurt een dagdeel en wordt incompany gegeven voor 1-4 personen.

De cursus is maatwerk en volledig toegespitst op jouw organisatie. Wel gaan we ervan uit dat je beschikt over basiskennis van content marketing. De onderwerpen uit de basiscursus worden verder uitgediept.

CURSUS

bij jou op kantoor
699
  • (per cursus met 1-4 personen)

CURSUS ONLINE MAGAZINES (VOOR BEGINNERS)

Van bladerbare pdf naar online uitgave

Waarom deze cursus?

Je hebt bladerbare pdf’s de deur uit gedaan en wilt aan de slag met digitale publicaties van Instant Magazine. Bijvoorbeeld met online magazines, digitale brochures, interactieve whitepapers of een personeelsblad dat ook mobiel prettig leest. Een digitale publicatie zorgt dat een inhoudelijk sterke boodschap ook visueel aantrekkelijk is. Vaak voldoet een website niet aan die eisen.
Heb je een licentie aangeschaft, dan wil je snel aan de slag. Goede basiskennis is essentieel. Die delen we graag met je tijdens deze cursus. We maken jaarlijks zo’n 50 digitale publicaties. Dus geen vraag is ons te gek.

Wat houdt de cursus in?

Wij leggen in je een dagdeel, op jouw werkplek, uit wat digitale publicaties zijn en wat je er mee kunt doen. Ook helpen we je met het installeren en opzetten van je eerste editie. We zetten je domein op, kijken naar de basisvormgeving en leggen uit hoe je Google Analytics koppelt. We gaan samen aan de slag met de software van Instant Magazine. Je leert hoe je pagina’s samenstelt en invult. Zo maak je vlekkeloos je eerste eigen magazine.

Wat leer je tijdens de cursus?

  • We starten met een korte inspiratiesessie van bestaande digitale publicaties om je te laten zien wat mogelijk is.
  • Samen lopen we de basisstappen door die vooraf gaan aan het maken van publicatie (domein, analytics, basisvormgeving).
  • We maken de eerste magazinepagina’s samen en kijken waar knelpunten liggen. De andere pagina’s doe je zelf na de cursus.
  • Zijn alle pagina’s klaar, dan lopen we online en telefonisch alles nog even door.
  • Uiteraard krijg je ook advies over de distributie: hoe bereik je zoveel mogelijk mensen.
  • Na publicatie bekijken we samen de resultaten om te zien hoe je publicatie gescoord heeft.

De cursus duurt een dagdeel en wordt bij jou op kantoor gegeven voor 1-4 personen.

De cursus is maatwerk en volledig toegespitst op jouw organisatie.

CURSUS

bij jou op kantoor
699
  • (per cursus met 1-4 personen)

cursus online magazines (gevorderden)

Til je uitgaven

Waarom deze cursus?

Hoe kan het dat sommige artikelen of rubrieken nauwelijks worden gelezen, terwijl andere stukken veel respons opleveren? Natuurlijk speelt het onderwerp een rol. Maar de manier waarop je de inhoud behandelt, is minstens zo belangrijk. Met de juiste invalshoek is van vrijwel elk onderwerp een topartikel te maken. Tijdens de cursus oefenen we met diverse stijlen en invalshoeken om een magazine te maken dat echt gelezen wordt.

Wat houdt deze cursus in?

Tijdens de cursus leer je hoe je bezoekers kunt verleiden en in beweging brengt. Niet alleen met inhoudelijk sterke content, maar ook met een uitgekiend distributieplan. Daarnaast komt het maken en interpreteren van statistieken aan bod. Je leert hoe je magazine de aandacht krijgt die het verdient.
 

Op deze vragen krijg je tijdens de cursus antwoord:

  • Hoe verbeter ik mijn online magazine inhoudelijk?
  • Welke rol spelen prikkelende intro’s en spannende koppen?
  • Welke verrassende invalshoeken voor artikelen zijn te bedenken?
  • Is de workflow van mijn magazine te verbeteren?
  • Passen de communicatiedoelstellingen en redactieformule nog bij mijn blad en organisatie?
  • Hoe kunnen we de interactie (bijvoorbeeld via social media) vergroten?
  • Welke veranderingen in inhoud en vorm zijn mogelijk?

Met deze concrete resultaten ga je naar huis:

  • Stappenplan voor een effectieve workflow
  • Nieuwe ideeën voor invalshoeken van artikelen
  • Voorbeelden van artikelstijlen die lezers in beweging zetten
  • Tips voor opvallende koppen en intro’s die lezers het artikel ‘in trekken’
  • Tips om de interactie tussen lezers te bevorderen
  • Veel voorbeelden van succesvolle online magazines

De cursus duurt een dagdeel en wordt bij jou op kantoor gegeven voor 1-4 personen.

De cursus is maatwerk en volledig toegespitst op jouw organisatie.

CURSUS

bij jou op kantoor
699
  • (per cursus met 1-4 personen)

cursus online marketing in B2B

Zorg dat je

Waarom deze cursus?

Digitale communicatie voert de boventoon in het dagelijks leven van organisaties en klanten. Bedrijven ontdekken dat het sneller, efficiënter en goedkoper is. Klanten zijn de hele dag bereikbaar via hun telefoon, tablet of laptop. Zeker voor jonge mensen is de smartphone hun ‘lifeline’. Maar hoe zorg je dat je in contact komt met je doelgroep(en) en interactie plaatsvindt?

Wat houdt de cursus in?

Hoe ga je succesvoller online communiceren in een B2B organisatie? Hoe kun je, zonder enorme budgetten, digitaal denken en doen? En niet alleen jij, maar de hele organisatie. Tijdens deze cursus kijken we naar cases en best practices. Maar ook naar het productie- en distributieproces van digitale content.

Wat leer je tijdens de cursus?
  • Hoe digitaliseer je je communicatie? Welke stappen neem je?
  • Welke tools en praktische oplossingen zijn beschikbaar?
  • De organisatie (zowel het management als de werkvloer) meekrijgen. Hoe doe je dat?
  • Je ziet succesvolle cases en voorbeelden van organisaties die digitaal werken
  • Hoe maak je digitale content? Wat komt daarbij kijken?
  • Hoe vergroot je de interactie met je publiek?

Met deze concrete resultaten ga je naar huis:

  • Helder inzicht in waar jouw organisatie staat, waar je naar toe wilt en welke stappen je nog moet zetten.
  • Inzicht en inspiratie door voorbeelden van geslaagde en minder geslaagde B2B cases.
  • Plan van aanpak zodat je anderen meekrijgt bij je plannen.
  • Concrete tips om de organisatie mee te krijgen bij de digitaliseringsslag.

De cursus duurt een dagdeel en wordt bij jou op kantoor gegeven voor 1-4 personen.

De cursus is maatwerk en volledig toegespitst op jouw organisatie.

CURSUS

bij jou op kantoor
699
  • (per cursus met 1-4 personen)