Dit levert digitaal publiceren je op

dit-levert-digitaal-publiceren-je-op

Sta je voor een grote digitaliseringsslag van je communicatiemiddelen? Of wil je graag, maar weet je onvoldoende wat het oplevert? Misschien moet je vooral je baas overtuigen? Met deze argumenten sta je een stuk sterker!

Eenheid en consistentie

Een folder online, een blaadje daar, een jaarverslag in een andere vorm en een personeelsblad via de post… Vaak zijn de publicaties in een organisatie van verschillende afdelingen en is er onvoldoende balans tussen de publicaties. Door al je publicaties via dezelfde software te maken en te publiceren ontstaat eenheid en consistentie. Handig voor jullie, duidelijk voor de ontvangers. Bovendien wordt het digitaliseren zo een stuk overzichtelijker en betaalbaarder.

Versterkt imago

Welke organisatie wil nu niet te boek staan als klantgericht, modern en innovatief? Aantrekkelijke digitale publicaties onderschrijven dat imago. Zeker als de klant in zo’n uitgave centraal staat. Door publicaties te maken die op ieder device prettig leesbaar zijn, laat je zien mee te gaan met de tijd en versterkt je positie, zonder dat je wezenlijke dingen verandert. Gemak voorop!

MVO

Door voortaan online publicaties te maken, kun je je positie als maatschappelijk verantwoord ondernemer kracht bijzetten. Geen papier is een statement, waarvoor veel lezers waardering hebben. Je spaart het milieu door geen papier en drukinkt te gebruiken, maar boekt ook winst bij het verpakken en de distributie van je uitgave. Zeker als jij voor je digitale distributie groene stroom gebruikt.

Nieuwe klanten

Wil je je adressenbestand uitbouwen met mailadressen van prospects? Wil je nieuwe klanten binnen halen? Met een magazine over gerealiseerde projecten, whitepapers of een gepersonaliseerde online brochure. Verleid hen met de kennis die al aanwezig is in de organisatie en verpak het in een aantrekkelijke digitale publicatie.

Geïnformeerde stakeholders tellen voor twee

Er zijn waarschijnlijk veel mensen die je regelmatig op de hoogte wilt houden van het reilen en zeilen binnen de organisatie. Naast klanten en collega’s heb je ook te maken met samenwerkingspartners, leveranciers of andere stakeholders. Met een jaarverslag doe je dat achteraf. Je kunt ook denken aan een magazine dat je stuurt als er actuele zaken spelen waar ze vanaf moeten weten. Doe je dat digitaal dan kun je snel werken en binnen enkele dagen je magazine verspreiden.

Betrokken medewerkers

Bij elke organisatie maken medewerkers het verschil. Zonder menselijk kapitaal ben je nergens. Met kennisuitwisseling en interactie tussen collega’s bevorder je aantoonbaar de betrokkenheid van mensen bij een organisatie. Een digitaal personeelsblad is een prima middel om dat te faciliteren. Je publiceert online, het maakt dus niet uit hoe en waar je collega’s werken.

Efficiency

Als je digitale publicaties maakt, bouw je ook aan een mooi archief. Werk je met meerdere doelgroepen? Stuur dan doelgroep A pagina 1, 3 en 4 en doelgroep B pagina 1, 2 en 5. Wil je een themanummer maken? Je kunt heel eenvoudig alle artikelen over een onderwerp samenvoegen tot een nieuwe uitgave. Een efficiënte manier te (her)gebruiken.

Data

Het handige van online publicaties is, dat je bijna alles kunt meten. Die data kan waardevol zijn voor je organisatie. Je ontdekt bijvoorbeeld welke publicatie veel of nauwelijks geopend wordt. Je ziet welk onderwerp wel of niet leeft bij je doelgroep. Met die input kunt je publicaties inhoudelijk aanpassen, zodat ze vaker geopend of meer gelezen worden.