e-mail
marketing

zeer effectief verkoopinstrument

e-mail

het goud van je eigen e-mail database

Adverteren bij Google, Facebook of LinkedIn. Het is een laagdrempelige manier om contact te maken met je publiek. Maar het is de vraag of je iedereen wel bereikt. Onderzoek wijst uit dat slechts een paar procent van jouw volgers je update of post zien. Bovendien kom je niet te weten wie je bericht leest.

Goud in handen
Maak je gebruik van e-mail marketing, dan heb je controle over je data. Je hebt goud in handen. Want je ziet zelf wat werkt, wie je mailing opent en welke links favoriet zijn. Input die je kunt gebruiken om verder te segmenteren en je publiek zoveel mogelijk persoonlijk te bedienen.

Deelbaar op social media
Natuurlijk kun je een e-mail campagne gebruiken om klanten en prospects te activeren met een onweerstaanbaar aanbod. Maar het is ook een mooie manier om je blogs onder de aandacht te brengen, awareness te creëren of te vertellen over interessante ontwikkelen en nieuws. Zorg er wel voor dat de onderwerpen uit je mailing deelbaar zijn (op sociale media). Dat verhoogt de traffic naar je website.

What’s in it for me?
Net als bij alle online communicatie is relevantie erg belangrijk. Je publiek vraagt zich bij iedere mail af ‘what’s in it for me?’. Kun je die vraag voor hen niet beantwoorden, bespaar je dan de moeite van het verzenden. Een goede mailing is niet alleen relevant, maar ook zo persoonlijk mogelijk. Als je de data hebt, personaliseer je mailing dan. Dat levert je gegarandeerd een hogere respons op. 

Voorbeelden e-mail nieuwsbrieven

Previous
Next

HEB JE OOK AL GEDACHT AAN DEZE CONTENT?

  • Infographics om (op social media) data visueel te presenteren.
  • Een interactieve quiz als entertainment of om kennis te testen.
  • Een serie blogposts die je publiceert op eigen of externe websites, LinkedIn of Facebook.
  • Video’s waarin je klanten of experts interviewt. Of je bedrijf laat zien aan sollicitanten.
  • Een digitale publicatie of online magazine als losse publicatie of  als serie.

Altijd actuele en professionele content,
maar geen tijd om het zelf te doen?

MEER WETEN OVER content creatie?

SUCCESVOLLE CASES

Previous
Next

Nieuwsbrief Jong Leren

E-mail marketing is nog steeds een succesvolle manier om publiek naar je website, online magazine of ander medium te trekken. Dat merkte Jong Leren ook met de nieuwsbrief van de studiereis naar New York. Bijna 80% van de medewerkers opende de nieuwsbrief en een kwart klikte door naar het magazine.

In het voorbeeld hiernaast zie dat de nieuwsbrief zowel in de onderwerpregel als aanhef was gepersonaliseerd. Die personalisatie was ook doorgevoerd in het magazine. Zo konden we het dus niet alleen leuker maken, maar ook persoonlijker.

Previous
Next

Posts Vetclass op Facebook

Op vetclass, het online nascholingsplatform voor dierenartsen van Boehringer Ingelheim, staan nu zo’n 50 webinars online. Onderwerpen zijn onder andere: Asymptomatische hartaandoeningen bij honden, diabetes, BVD vaccinatie, Immunologie en pijn bij paarden.

Gemiddeld twee keer per week posten we interessante links naar de webinars. Soms in de vorm van een quiz of interessant weetje, vaak als tip of een vraag en antwoord. Met de meeste berichten bereiken we 50 – 60% van de volgers.

Previous
Next

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Previous
Next

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: