FULL SERVICE pakket ONLINE MAGAZINE maken

  • altijd maatwerk: jouw wensen staan centraal
  • KWALITEIT & EFFECTIVITEIT: gebaseerd op inzichten uit data, gemaakt met vakmanschap
  • vOORDELIGER DAN ZELF DOEN: altijd gebaseerd op slimme oplossingen
  • resultaatgerichte professionals: we sturen op effectiviteit
  • gefocust op BEREIK éN ENGAGEMENT: MEETBARE RESULTATEN OP BASIS VAN KPI’S
Elke event een feestje

bouw aan een fanbase

Een online magazine maken kan iedereen. Wil je meer uit je inspanningen halen? Vallen de statistieken je tegen? Is het lastig je organisatie een digitale mindset te geven? Vaak zijn met wat kleine aanpassingen de prestaties substantieel te verbeteren.

Je publiek eenmalig een linkje sturen is niet voldoende. Tenminste, niet als je een maximaal bereik wilt opbouwen. Voor het opbouwen van een fanbase voor de lange termijn moet je meer tijd uittrekken. Kijk goed op welke manier je het aantal lezers en hun betrokkenheid kunt vergroten. Dat geldt voor alle content marketing activiteiten, maar in het bijzonder voor een online magazine.

ONZE COREBUSINESS

meer dan creatie en design

Bij het publiceren van content speelt niet alleen creatie en design een rol. Natuurlijk zorgen we voor een eindresultaat waar je trots op bent. We maken pagina’s met mooie fullscreen video’s of sprakelende foto’s. Maar juist met een goede analyse kun je het verschil maken. Content en content marketing analyseren begint met meten. Wat meet je en hoe interpreteer je de gegevens? Wanneer is je inspanning een succes en hoe zorg je dat het succes zich herhaalt?

Ons team helpt je met meten en interpreteren. Wij analyseren de digitale inspanningen en adviseren je bij verbetertrajecten en vervolgstappen. Team TextArt zorgt dat je een cadeautje verstuurt waar iedereen nog lang over praat.

BOODSCHAP KOMT TOT LEVEN

Bespaar tijd en geld

Wil je de volledige je online magazine niet zelf vormgeven? Schakel ons dan in. Het team van TextArt heeft jaren ervaring en weet precies wat wel en niet werkt bij online magazines. We kennen de software van Foleon door en door. Een professioneel online magazine ligt zo binnen handbereik. 

SUCCESVOLLE VOORBEELDEN VAN ONLINE MAGAZINES

Previous
Next

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Previous
Next

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag.

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Previous
Next

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Previous
Next

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Previous
Next

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Previous
Next

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Previous
Next

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Previous
Next

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: