Infographics

informatie visueel aantrekkelijk verpakt

infographic

IN EEN OOGOPSLAG DUIDELIJK

Bij het maken van een infographic is het de kunst hoofd- en bijzaken te scheiden. Doordringen tot de kern van de zaak en weghalen wat niet relevant is. Ons brein verwerkt visuele informatie 60.000 keer sneller dan tekst. Dus is het handig om grote hoeveelheden en complexe data visueel weer te geven. 

Analyseren, interpreteren en selecteren 
John Verhoeven, visual storyteller bij inspiring data, zegt het als volgt: ‘Datavisualisatie is het analyseren, interpreteren en selecteren van gegevens en het visueel weergeven daarvan’. 

Eenvoudig te hergebruiken
Je ziet infographics regelmatig voorbij komen op social media. Ze zijn makkelijk deelbaar omdat in een oogopslag duidelijk is wat je wilt overbrengen. Met eventueel wat kleine aanpassingen is een infographic ook eenvoudig te hergebruiken op een website of in een powerpoint-presentatie. 

Voorbeelden van infographics

Previous
Next

HEB JE OOK AL GEDACHT AAN DEZE CONTENT?

  • Video’s waarin je klanten of experts interviewt. Of je bedrijf laat zien aan sollicitanten.
  • Een serie blogposts die je publiceert op eigen of externe websites, LinkedIn of Facebook.
  • E-mail campagnes om klanten te activeren of awareness te creëren.
  • Een interactieve quiz als entertainment of om kennis te testen.
  • Een digitale publicatie of online magazine als losse publicatie of  als serie.

Altijd actuele en professionele content,
maar geen tijd om het zelf te doen?

MEER WETEN OVER INFOGRAPHICS MAKEN?

SUCCESVOLLE CASES

Previous
Next

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Previous
Next

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Previous
Next

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Previous
Next

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Previous
Next

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: