OVER ONS:
SAMEN BETEKENIS­­VOLLE­­
CONTENT MAKEN

Daar helpen we je graag bij

strategie-bol-200px

IDEALE MIX VAN BEREIK EN INSPIRATIE​

Content marketing en digitale publicaties bieden verrassende mogelijkheden. Daarvan is het team van TextArt al jaren overtuigd. Met steeds meer klanten verkennen we de verschillende varianten. En nog dagelijks ontdekken we nieuwe toepassingen. Onze kennis van zowel content marketing als digitale publicaties biedt je de ideale mix om je doelgroep te bereiken én te inspireren.

alles in eigen huis

Van A tot Z in eigen huis

TextArt bundelt ervaring met jeugdig enthousiasme. We zijn een van de weinige bureaus met strategie, creatie, publiceren en analyse in eigen huis. Wij helpen je bij alle stappen op weg naar succes!

samen aan de slag

Samen aan de slag

Voor het beste eindresultaat zoeken wij altijd de samenwerking. Klanten ervaren daarbij onze flexibiliteit, korte lijnen en Noord-Hollandse nuchterheid. Co-creatie zien we niet als hindernis, maar als een goede manier om kennis te bundelen tot effectieve content en publicaties die er professioneel uitzien.

werken met plezier

Werken met plezier

Voor ons gaan content marketing en digitale publicaties verder dan een paar artikelen of blogs bundelen en publiceren. We zetten met plezier onze tanden in een nieuw concept. Daarbij zoeken we naar verrassende invalshoeken, benutten we alle mogelijkheden en zorgen we dat alle wensen van onze klanten worden vervuld.

DIT IS

Arthur Snaauw

Arthur Snaauw

GROTE VRIENDELIJKE REUS
& MAGAZINE MIND

“Inspiratie komt overal vandaan. Maar het zijn vaak de dingen van buiten je vakgebied die je echt op andere gedachten brengen. Interessante magazines leveren dikwijls ook inspiratie op. Daarom speur ik overal waar ik kom naar een magazine. Dat vind ik een heel mooie vorm om content te ‘verpakken’. Mijn computer bevat vele geslaagde en minder geslaagde uitgaven. Maar ook mijn kast in kantoor is een groot archief met 20 jaar magazine ervaring.”

Wat inspireert Arthur?
Nadine de Keijzer

Nadine de Keijzer

OUT OF THE BOX DENKER
& CONTENT CREATOR

“Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een veelzijdige baan heb. Het ene moment werk ik aan de vormgeving van een online magazine, een uur later sta ik in een fabriek medewerkers van een klant te interviewen. Op kantoor of thuis werk ik deze verhalen uit, zet ik de puntjes op de i van andermans artikelen en werk ik ons Twitter-account bij. En af en toe ga ik op pad om een workshop te geven. Zo leuk om kennis te delen en mensen te helpen met het maken van nog betere content.”

Wat motiveert Nadine?
anette-11-16

Annette Schaak

ONDERWIJSSPECIALIST
& KWALITEITSBEWAKER

“Als ik ergens helemaal voor kan gaan, ben ik op mijn best. Onverstoorbaar kan ik dan aan een tekst, verslag of rapport werken. Ik heb daarbij een voorkeur voor zaken die met onderwijs te maken hebben. Ik heb aan het begin van mijn carrière een flink aantal jaren voor de klas gestaan. Inmiddels werk ik beleidsmatiger als intern begeleider in het basisonderwijs. Juist de combinatie van onderwijs, communicatie, taal, tekst en beleid is ideaal voor mij.”

Wat beweegt Annette?
sofia-de-ruiter

Sofia de Ruiter

MAGAZINE DESIGNER
& TALENWONDER

“Ik ben altijd benieuwd hoe ik mijn werk anders en beter kan maken. Mijn creativiteit gebruik ik om dingen anders te doen en nieuwe oplossingen te bedenken. Inspiratie daarvoor doe ik vaak onbewust op. Ideeën komen bij mij overal vandaan. Als ik niet met vormgeving bezig ben, dan leer ik vreemde talen. Ik spreek het niet, maar kan wel heel aardig Spaans, Russisch en Pools lezen.”

Wat houdt Sofia bezig?

WAAROM MET TEXTART

  • Het bespaart je tijd en geld
    Maak gebruik van onze expertise, zodat je sneller een eindresultaat hebt dat perfect aansluit bij de wensen van je doelgroep. We kennen de succesvolle cases en hebben al leergeld betaald. Het wiel hoef je niet opnieuw uit te vinden.
  • We zijn ervaren contentmakers
    Het team van TextArt maakt al ruim 20 jaar content en publicaties. In die tijd hebben we honderden cases voorbij zien komen. Die ervaring gebruiken we om samen content te maken waar je collega’s, medewerkers of klanten van smullen.
  • Onze creatieve kracht maakt het verschil
    Iedereen kan content maken. Maar wij gaan een aantal stappen verder. We zorgen voor een strategie die staat als een huis, content waarmee je je publiek in beweging krijgt en resultaten om mee thuis te komen. We bieden creatief maatwerk, ook als het om bereik gaat.
  • We weten wat online wel en niet werkt
    Team TextArt is digital minded, volgt ontwikkelingen op de voet en scheidt het kaf van het koren. We combineren kennis van online marketing en strategie met redactionele ervaring, contentcreatie, conceptontwikkeling en online distributiemodellen.
  • Samen de juiste mensen bereiken
    Je publiek is steeds vaker en langer online. Hoe zorg je dat ze je content opmerken, openen, gebruiken en delen? We hebben een distributieplan ontwikkeld waarmee we samen de beste aansluiting vinden naar je doelgroep.
  • Social media heeft voor ons geen geheimen
    Bij content marketing zit de winst in het slim inzetten van social media kanalen. Wij helpen je met e-mail campagnes en of (het maken van) artikelen en posts die je publiek graag deelt via Facebook of LinkedIn.

MEER WETEN OVER content marketing?

SUCCESVOLLE CASES

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Quiz QSN personeelsblad

QSN vierde haar 10 jarig bestaan met een trip voor alle medewerkers naar Sorrento. Voor het personeelsblad Q&Q zochten we naar een leuke manier om hierop terug te blikken. Het werd een quiz met 10 vragen over onder andere de Vesuvius, de voetbalclub van Sorrento en het juiste recept voor pizzabeslag.

Bijna alle consultants deden mee. Ze maakten kans op een meegebrachte fles van wijngaard Cantina del Vesuvio.

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Jaarverslag Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Het jaarmagazine werd een digitaal verslag. Hierin blikken de 11 onderdelen van Arkin terug met boeiende verhalen waarin de cliënt centraal staat. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: