quiz

om kennis te testen of
RELATIES OP TE BOUWEN

quiz

een quiz verhoogt de betrokkenheid van je bezoekers

Iedereen speelt weleens een quiz online. Of je het nu doet om je kennis te testen of om te weten hoe je de perfecte partner kunt ontmoeten, het is snel en gemakkelijk vermaak.

Product of organisatie leren kennen
Een quiz verhoogt de betrokkenheid van bezoekers. Ze leren op een speelse manier je organisatie of product kennen. Plaats je een quiz op social media dan kan het je een flinke respons opleveren. En eventueel nieuwe nieuwsbriefabonnees, als je bijvoorbeeld een prijs weggeeft. Vergeet niet te vragen of je mailadressen mag gebruiken voor je nieuwsbrief. 

Kennis testen
Denk ook aan een quiz om na een instructievideo of e-learning module de kennis van de deelnemer te testen. Met een paar vragen weet je of de belangrijkste informatie goed is overgekomen. 

Social share buttons
Maak je een leuke of interessante quiz en plaats je er social share buttons onder, dan is de kans groot dat deelnemers hem doorsturen of delen. Zo vergroot je je bereik aanzienlijk.  

Voorbeelden van een quiz

HEB JE OOK AL GEDACHT AAN DEZE CONTENT?

  • Infographics om (op social media) data visueel te presenteren.
  • Video’s waarin je klanten of experts interviewt. Of je bedrijf laat zien aan sollicitanten.
  • Een serie blogposts die je publiceert op eigen of externe websites, LinkedIn of Facebook.
  • E-mail campagnes om klanten te activeren of awareness te creëren.
  • Een interactieve quiz als entertainment of om kennis te testen.
  • Een digitale publicatie of online magazine als losse publicatie of  als serie.

Altijd actuele en professionele content,
maar geen tijd om het zelf te doen?

MEER WETEN OVER content creatie?

SUCCESVOLLE CASES

Quiz QSN personeelsblad

QSN vierde haar 10 jarig bestaan met een trip voor alle medewerkers naar Sorrento. Voor het personeelsblad Q&Q zochten we naar een leuke manier om hierop terug te blikken. Het werd een quiz met 10 vragen over onder andere de Vesuvius, de voetbalclub van Sorrento en het juiste recept voor pizzabeslag.

Bijna alle consultants deden mee. Ze maakten kans op een meegebrachte fles van wijngaard Cantina del Vesuvio.

Nieuwsbrief Jong Leren

E-mail marketing is nog steeds een succesvolle manier om publiek naar je website, online magazine of ander medium te trekken. Dat merkte Jong Leren ook met de nieuwsbrief van de studiereis naar New York. Bijna 80% van de medewerkers opende de nieuwsbrief en een kwart klikte door naar het magazine.

In het voorbeeld hiernaast zie dat de nieuwsbrief zowel in de onderwerpregel als aanhef was gepersonaliseerd. Die personalisatie was ook doorgevoerd in het magazine. Zo konden we het dus niet alleen leuker maken, maar ook persoonlijker.

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Posts Vetclass op Facebook

Op vetclass, het online nascholingsplatform voor dierenartsen van Boehringer Ingelheim, staan nu zo’n 50 webinars online. Onderwerpen zijn onder andere: Asymptomatische hartaandoeningen bij honden, diabetes, BVD vaccinatie, Immunologie en pijn bij paarden.

Gemiddeld twee keer per week posten we interessante links naar de webinars. Soms in de vorm van een quiz of interessant weetje, vaak als tip of een vraag en antwoord. Met de meeste berichten bereiken we 50 – 60% van de volgers.

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Jaarverslag Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Het jaarmagazine werd een digitaal verslag. Hierin blikken de 11 onderdelen van Arkin terug met boeiende verhalen waarin de cliënt centraal staat. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: