Succesvolle
online magazines
maken

Daar helpen we je als partner van Instant Magazine graag bij

de ideale mix

de ideale mix

De mogelijkheden van online magazines zijn verrassend en eindeloos. Daarvan is het team van TextArt al jaren overtuigd. Met steeds meer klanten verkennen we de verschillende varianten. En nog dagelijks ontdekken we nieuwe toepassingen van dit veelzijdige medium. Combineer de prettige gebruikerservaring van een online magazine met onze jarenlange kennis en ervaring van magazines maken en je hebt de ideale mix om je doelgroep te bereiken én te inspireren.

alles in eigen huis

Van A tot Z in eigen huis

Een succesvolle organisatie maakt werk van (interne) communicatie. Een fraai online personeelsblad of klantenmagazine kan daar een extra bijdrage aan leveren. Verras je stakeholders met een magazine vol verhalen die spreken en verleid je klanten met de mooiste productvideo’s en fijne acties. Wie alle mogelijkheden van een online magazine benut, geeft een cadeautje weg waar nog lang over gepraat wordt.

DENK OOK AAN CO-CREATIE

Samen werken

In een digitale publicatie komt je boodschap echt tot leven. Grote foto’s, (fullscreen)video, social share buttons en links naar in- of externe webpagina’s zorgen voor een aantrekkelijke leeservaring. Uiteraard kun je je publicatie personaliseren, segmenteren en optimaliseren voor Google voor zeer persoonlijke communicatie. De integratie met Google Analytics biedt dezelfde mogelijkheden als je bestaande website. Een e-zine kent vele toepassingen, waaronder een relatiemagazine, verkoopbrochure, jaarverslag of personeelsblad.

werken met plezier

Werken met plezier

Wie een relevant en stijlvol online magazine maakt voor zijn doelgroep, ziet zijn fanbase snel groeien. Met rake rubrieken en aansprekende verhalen staat je magazine in no time op de kaart. Hoe beter de informatie, hoe eerder lezers de artikelen delen via social media. Zo ben je online nog beter zichtbaar en vindbaar.

LEES OVER ONLINE MAGAZINES​

WAT KOST EEN ONLINE MAGAZINE?

VOORBEELD 1

Eénmalige uitgave met
10 pagina’s. Dat is inclusief:

  • Jaarlicentie éénmalige uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 10 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.629,-
  • Periodieke kosten: n.v.t.


Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 629,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,-
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,-

VOORBEELD 2

Periodiek van 12 edities met
5 pagina’s. Dat is inclusief:

  • Jaarlicentie periodieke uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine maken
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 5 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.599,-
  • Periodieke kosten: € 565,-
    (per editie)

Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 629,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,- (per editie)
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,- (per editie)

VOORBEELD 2

Periodiek van 4 edities met
10 pagina’s. dat is inclusief:

  • Jaarlicentie periodieke uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine maken
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 10 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.599,-
  • Periodieke kosten: € 1.125,-
    (per editie)

Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 629,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,- (per editie)
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,- (per editie)

geslaagde CASES van online magazines

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Jaarverslag Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Het jaarmagazine 2015 werd een digitaal verslag. Hierin blikken de 11 onderdelen van Arkin terug met boeiende verhalen waarin de cliënt centraal staat. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: