TOEPASSING ONLINE MAGAZINES: WHITEPAPERS PUBLICEREN

TOEPASSING ONLINE MAGAZINES: WHITEPAPERS PUBLICEREN

De mogelijkheden binnen de software voor online magazines zijn eindeloos. Een klantenmagazine, of een personeelsblad is een veelgebruikte optie. Ook de productbrochure of het jaarverslag wordt regelmatig omgezet in een digitaal magazine. Maar binnen je organisatie zijn er vaak nog veel meer documenten die in een online en responsive omgeving omgezet kunnen worden.

Wil je kennis delen om de expertstatus van je bedrijf te vergroten? Denk dan aan een white paper als online magazine. Ook dan kun je profijt hebben van de mogelijkheden die de software voor online magazines biedt. In zo’n e-zine staat alle informatie bij elkaar, het is op alle apparaten toegankelijk en de gebruikerservaring is prima aan te passen aan de wensen. Wil je nog meer redenen om je whitepaper als online magazine te publiceren? We geven er 5.


1. Responsive

Of je lezer nu onderweg is, of op kantoor zit, jouw whitepaper is toegankelijk en prettig leesbaar op alle devices. Een online magazine past zich namelijk aan het scherm van een tablet, telefoon of desktop aan. Op die manier bepaalt de lezer zelf wanneer hij het prettig vindt om jouw informatie tot zich te nemen.


2. Snel publiceren

Een online magazine is zo gepubliceerd. Met behulp van de templates heb je in een handomdraai een mooie pagina en dus een prettig leesbare whitepaper.


3. Ontvangen via een formulier

Je wilt natuurlijk weten wie jouw informatie interessant vindt. Daarom kun je een aanvraagformulier koppelen aan de whitepaper. Op die manier verzamel je gegevens van de aanvrager, waarna je de whitepaper opstuurt.


4. Eenvoudig pagina’s aanpassen

Is je informatie aan een update toe? Zijn er nieuwe ontwikkelingen? Dan kun je heel eenvoudig een pagina aanpassen of toevoegen. Op die manier blijft je whitepaper altijd actueel.


5. Wie leest je whitepaper?

Natuurlijk wil jij weten wie je whitepaper leest. En het handige van de online magazine tool is, dat je dat kunt meten. Je kunt zelfs achterhalen hoe vaak en hoe lang een bepaalde pagina bekeken wordt. Heel fijn als je gaat beginnen aan je volgende white paper. Zo weet je al wat voor pagina’s wel en niet werken!