AANTREKKELIJKE
BROCHURE OF CATALOGUS
ALS ONLINE MAGAZINE

DE MANIER OM JE PRODUCTAANBOD UITNODIGEND TE PRESENTEREN

Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

Prettig leesbaar op alle apparaten

Hoe kun je veel producten visueel aantrekkelijk presenteren, zonder dat het saai en eentonig wordt? Met een online magazine vertel je het verhaal van je producten. Bovendien geef je je klant of prospect zo een goed overzicht van je producten, op welk apparaat hij je magazine ook bekijkt. Of je de productcatalogus nu op een laptop of smartphone bekijkt, de informatie is prettig leesbaar.

Veel opties om je producten tot leven te laten komen

Veel opties om je producten tot leven te laten komen

Wil je extra aandacht besteden aan bepaalde producten? Geen probleem. Is doorlinken naar een website of -shop handig? Ook dat is mogelijk. Wil je filmpjes toevoegen om meer beleving te creëren? Het kan! Een online magazine biedt veel opties om je producten tot leven te laten komen. Laat een onuitwisbare indruk achter.

SUCCESVOLLE CASES
VAN ONLINE Brochures

Brochures Global Knowledge

Global Knowledge is opleider van IT-professionals. Team TextArt ‘vertaalde’ de specialistische brochures van diverse ‘vendors’ van papier naar online. 
Met de digitale brochures kan Global Knowledge onder de aandacht blijven bij organisaties die ‘paperless’ werken. Bovendien kunnen lezers vanuit de brochure direct boeken de gewenste training boeken door een directe link naar de juiste pagina op de website.

Van de brochures wordt een Nederlands- en Engelstalige versie gemaakt.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Jaarverslag Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Het jaarmagazine werd een digitaal verslag. Hierin blikken de 11 onderdelen van Arkin terug met boeiende verhalen waarin de cliënt centraal staat. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


STRATEGIE
ontwikkelen


Samen de ideale strategie ontwikkelen en een sterk plan van aanpak opstellen.


vorm & inhoud
bedenken


Blogs, video's, whitepapers of een online publicatie? Wij bedenken en maken het!


plannen &
PUBLICeren


Content publiceren op eigen of externe media? Wij zorgen dat het echt aankomt!


meten &
analyseren


Wat werkt wel en wat werkt niet? Wij meten en optimaliseren je bereik en engagement!

voorbeelden
VAN ONLINE publicaties

HILLEGOM, LISSE EN TEYLINGEN

Gezamenlijk personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen als HLTsamen. Interne samenwerking en communicatie zijn daarbij essentieel. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt het personeelsmagazine SAM&. Hierin staan de medewerkers van de drie gemeenten centraal. Teamspirit, kernwaarden en verbinding zijn daarbij belangrijke invalshoeken voor onderwerpen.

TEKSTNET

Event magazine Tekstnetwerken

Tekstnet is de beroepsvereniging van tekstprofessionals in Nederland en Vlaanderen. Elke twee jaar wordt een netwerk- en bijscholingsbijeenkomst georganiseerd. Twee jaar geleden verzorgde team TextArt al de vormgeving van het magazine en nu opnieuw. De video die twee jaar geleden van het event is geschoten gebruikte we nu als achtergrondbeeld.

CLIPPER GIFTS

Clippper magazine

Als groothandel is relatiegeschenken wil je laten zien dat je meer in huis hebt dan een productcatalogus. Dan maak je een internationaal magazine, waarin je je verkoopteam voorstelt, klanten een podium geeft en laat zien wat de trends worden. TextArt bedacht het concept, interviewde klanten en medewerkers en verzorgde de creatie van het online magazine.

BOEHRINGER INGELHEIM

Magazine Vaccinatie App

Boehringer Ingelheim is wereldwijd een top 10 farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Het bedrijf ontwikkelde een vaccinatie app waarmee dierenartsen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte de handleiding voor de vaccinatie app. We bedachten het concept, interviewden experts en verzorgden de vormgeving.

MINISTERIE VAN BZK

Inspiratie magazine BGT

De Basisregistratie Grootschalige Topografie, BGT, is dé digitale kaart van Nederland. Gemeenten, provincies, waterschappen, Pro Rail en andere belanghebbenden kunnen objecten en groen op een eenduidige manier vastleggen. Dit magazine biedt inspirerende voorbeelden per beleidsterrein. Het magazine wordt regelmatig aangevuld met nieuwe voorbeelden.

PAUW BEDRIJVEN

Jaarbeeld

PAUW is het sociaal werkbedrijf in de regio Lekstroom, Stichtse Vecht en de Ronde Venen. Ze ondersteunen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van werk. In 2016 bestond de organisatie 60 jaar. Dat werd gevierd met een digitaal jaarbeeld. Olga Lever schreef de teksten, TextArt verzorgde het concept en de vormgeving.

GEMEENTE RIJSWIJK

Relatiemagazine Stadsvisie 2030

Wat voor stad wil Rijswijk in het jaar 2030 zijn? Het online magazine laat het proces zien waarin de visie is ontwikkeld en geeft een visueel aantrekkelijk overzicht van de opties en mogelijkheden. Rafaël Barnhard bedacht het concept, TextArt verzorgde de vormgeving.

FORBO FLOORING

VGWM-verslag

Forbo Flooring laat in het verslag jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en geven het magazine vorm.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: