ONLINE MAGAZINE
MAAKT VAN EVENT
EEN FEESTJE

BETREK JE PUBLIEK ECHT BIJ HET EVENT

Betrek je publiek echt bij het event

Betrek je publiek echt bij het event

Een goed georganiseerd evenement bestaat uit drie elementen: het voortraject, het evenement zelf en de nabeschouwing. Met een online magazine betrekt je je publiek echt bij elk onderdeel van het event.

Publiek inspireren

Publiek inspireren

In het voortraject warm je je publiek op met een profiel van de sprekers/artiesten en een preview van de presentaties of het programma. Tijdens het evenement is het magazine een digitale gids met uitgebreide achtergrondinfo, een plattegrond en een timeline van de workshops of lezingen die plaatsvinden. Je publiek inspireren wordt zo wel heel eenvoudig.

Elke event een feestje

Elke event een feestje

Na afloop kun je met een online eventmagazine video’s van sprekers laten zien, links geven voor extra verdieping en reacties van het publiek tonen. En vergeet de foto’s niet. Die worden direct gedeeld op Facebook of andere social media. Zo wordt elk event een feestje dat nog lang in het geheugen gegroefd staat.

SUCCESVOLLE CASES

Event magazine Tekstnetwerken

Tekstnet is de beroepsvereniging van tekstprofessionals in Nederland en Vlaanderen. Eens per twee jaar organiseert de vereniging Tekstnetwerken. Met workshops, lezingen en presentaties doen zo’n 150 Tekstnetters inspiratie en nieuwe inzichten op. 

Het magazine wordt gebruikt als teaser, programmaboekje en naslagwerk en is een groot succes. Het event was voor het eerst in 25 jaar volgeboekt.

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


STRATEGIE
ontwikkelen


Samen de ideale strategie ontwikkelen en een sterk plan van aanpak opstellen.


vorm & inhoud
bedenken


Blogs, video's, whitepapers of een online publicatie? Wij bedenken en maken het!


plannen &
PUBLICeren


Content publiceren op eigen of externe media? Wij zorgen dat het echt aankomt!


meten &
analyseren


Wat werkt wel en wat werkt niet? Wij meten en optimaliseren je bereik en engagement!

meer voorbeelden
VAN digitale publicaties

HILLEGOM, LISSE EN TEYLINGEN

Gezamenlijk personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen als HLTsamen. Interne samenwerking en communicatie zijn daarbij essentieel. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt het personeelsmagazine SAM&. Hierin staan de medewerkers van de drie gemeenten centraal. Teamspirit, kernwaarden en verbinding zijn daarbij belangrijke invalshoeken voor onderwerpen.

JELLINEK

Strategische koers 2018-2022

Een strategische koers hoeft geen saai en droog document te zijn. dat bewijst Jellinek. Voor dé specialist in verslavingszorg van Nederland maakten we een mooi online publicatie. Goede foto’s, video’s en een quiz verleidde vele medewerkers tot het lezen van het document. Team TextArt verzorgde de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Magazine Vaccinatie App

Boehringer Ingelheim is wereldwijd een top 10 farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Het bedrijf ontwikkelde een vaccinatie app waarmee dierenartsen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte de handleiding voor de vaccinatie app. We bedachten het concept, interviewden experts en verzorgden de vormgeving.

MINISTERIE VAN BZK

Inspiratie magazine BGT

De Basisregistratie Grootschalige Topografie, BGT, is dé digitale kaart van Nederland. Gemeenten, provincies, waterschappen, Pro Rail en andere belanghebbenden kunnen objecten en groen op een eenduidige manier vastleggen. Dit magazine biedt inspirerende voorbeelden per beleidsterrein. Het magazine wordt regelmatig aangevuld met nieuwe voorbeelden.

ARKIN

Jaarmagazine

Arkin komt met specialistische ggz-kennis op voor de meest kwetsbaren in de maatschappij. In het jaarmagazine blikt de organisatie terug. Met veel aandacht voor sociaal ondernemen, regelarme zorg, arbeidsmarktcommunicatie, onderzoek en vernieuwing. Geen saaie opsommingen en lange verhandelingen, maar kort en aantrekkelijk gepresenteerd.

PAUW BEDRIJVEN

Jaarbeeld

PAUW is het sociaal werkbedrijf in de regio Lekstroom, Stichtse Vecht en de Ronde Venen. Ze ondersteunen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van werk. In 2016 bestond de organisatie 60 jaar. Dat werd gevierd met een digitaal jaarbeeld. Olga Lever schreef de teksten, TextArt verzorgde het concept en de vormgeving.

GEMEENTE RIJSWIJK

Relatiemagazine Stadsvisie 2030

Wat voor stad wil Rijswijk in het jaar 2030 zijn? Het online magazine laat het proces zien waarin de visie is ontwikkeld en geeft een visueel aantrekkelijk overzicht van de opties en mogelijkheden. Rafaël Barnhard bedacht het concept, TextArt verzorgde de vormgeving.

FORBO FLOORING

VGWM-verslag

Forbo Flooring laat in het verslag jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en geven het magazine vorm.

NTR

Magazine najaarsprogrammering

De najaarsprogrammering is hét visitekaartje van een omroep. Dit online magazine bevat daarom niet alleen programma-informatie, maar ook veel foto’s, video’s en leuke weetjes van NTR-programma’s.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: