JAARVERSLAG
KOMT TOT LEVEN
ALS ONLINE MAGAZINE

STAKEHOLDERS BOEIEN MET VERHALEN ACHTER DE CIJFERS

Digitaal jaarverslag biedt kansen

Digitaal jaarverslag biedt kansen

Het statische papieren jaarverslag omtoveren tot interactief, responsive online magazine? Dat biedt kansen! Voor jouw organisatie én voor de lezer. Een dynamisch verslag met veel beeld, mooie filmpjes en een prettige navigatie is leuk om te lezen. En als je het slim aanpakt, slaat de lezer zelfs de puur beleidsmatige zaken niet over.

Gelaagd aanbieden van informatie

Gelaagd aanbieden van informatie

De vluchtig geïnteresseerde lezer ‘bladert’ het online verslag alleen horizontaal door. Lezers die meer willen weten scrollen naar beneden op de pagina. En voor meer diepgaande informatie of video’s gebruik je slimme pop-ups. Het gelaagd aanbieden van informatie, zoals we dit noemen, verhoogt de leesbaarheid ervan. Of de lezer nu oppervlakkig of sterk geïnteresseerd is, elke groep lezers vindt de informatie op zijn/of haar niveau.

SUCCESVOLLE CASES

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag. 

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Jaarbeeld PAUW bedrijven

PAUW is het sociaal werkbedrijf in de regio Lekstroom, Stichtse Vecht en de Ronde Venen. Ze ondersteunen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van werk. In 2016 bestond de organisatie 60 jaar. Dat werd gevierd met een digitaal jaarbeeld. Olga Lever schreef de teksten, TextArt verzorgde het concept en de vormgeving.

1 jaar Vetclass

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


STRATEGIE voor content en content marketing


Samen een strategie ontwikkelen voor duurzame inzet van content. Dat is de basis voor je contentcreatie.


vorm en inhoud voor content bedenken en maken


Content maken waarmee je in contact komt én blijft met je publieksgroepen. Daar zijn we al jaren succesvol in.


CONTENT plannen, organiseren, en PUBLICEREN


Of het nu op je website staat of in een digitale publicate, wij zorgen dat je content echt binnenkomt bij je publiek.


bereik en engagement meten en analyseren


Content analyseren en optimaliseren, zodat je ziet wat wel en niet werkt. Zo kun je je strategie laten slagen.

voorbeelden
van online publicaties

HILLEGOM, LISSE EN TEYLINGEN

Gezamenlijk personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen als HLTsamen. Interne samenwerking en communicatie zijn daarbij essentieel. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt het personeelsmagazine SAM&. Hierin staan de medewerkers van de drie gemeenten centraal. Teamspirit, kernwaarden en verbinding zijn daarbij belangrijke invalshoeken voor onderwerpen.

TEKSTNET

Event magazine Tekstnetwerken

Tekstnet is de beroepsvereniging van tekstprofessionals in Nederland en Vlaanderen. Elke twee jaar wordt een netwerk- en bijscholingsbijeenkomst georganiseerd. Twee jaar geleden verzorgde team TextArt al de vormgeving van het magazine en nu opnieuw. De video die twee jaar geleden van het event is geschoten gebruikte we nu als achtergrondbeeld.

JELLINEK

Strategische koers 2018-2022

Een strategische koers hoeft geen saai en droog document te zijn. dat bewijst Jellinek. Voor dé specialist in verslavingszorg van Nederland maakten we een mooi online publicatie. Goede foto’s, video’s en een quiz verleidde vele medewerkers tot het lezen van het document. Team TextArt verzorgde de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Magazine Vaccinatie App

Boehringer Ingelheim is wereldwijd een top 10 farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Het bedrijf ontwikkelde een vaccinatie app waarmee dierenartsen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte de handleiding voor de vaccinatie app. We bedachten het concept, interviewden experts en verzorgden de vormgeving.

MINISTERIE VAN BZK

Inspiratie magazine BGT

De Basisregistratie Grootschalige Topografie, BGT, is dé digitale kaart van Nederland. Gemeenten, provincies, waterschappen, Pro Rail en andere belanghebbenden kunnen objecten en groen op een eenduidige manier vastleggen. Dit magazine biedt inspirerende voorbeelden per beleidsterrein. Het magazine wordt regelmatig aangevuld met nieuwe voorbeelden.

BOEHRINGER INGELHEIM

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft in Nederland al een aantal jaar het Zakboek Varkens uit. Team TextArt verzorgde de afgelopen edities de eindredactie en vormgeving. De nieuwste editie is ook als digitale publicatie gepubliceerd. Het grote voordeel: snel en gemakkelijk te updaten en op elk device prettig leesbaar.

ARKIN

Relatie- en personeelsmagazine Arkin en de stad

De Raad van Bestuur van Arkin wil belangrijke stakeholders en personeelsleden graag laten zien wat er gebeurt in de organisatie. TextArt ontwikkelde het concept voor een online magazine en verzorgt ieder kwartaal de vormgeving.

GEMEENTE RIJSWIJK

Relatiemagazine Stadsvisie 2030

Wat voor stad wil Rijswijk in het jaar 2030 zijn? Het online magazine laat het proces zien waarin de visie is ontwikkeld en geeft een visueel aantrekkelijk overzicht van de opties en mogelijkheden. Rafaël Barnhard bedacht het concept, TextArt verzorgde de vormgeving.

NTR

Magazine najaarsprogrammering

De najaarsprogrammering is hét visitekaartje van een omroep. Dit online magazine bevat daarom niet alleen programma-informatie, maar ook veel foto’s, video’s en leuke weetjes van NTR-programma’s.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: