VOORBEELDEN
EN CASES VAN
DIGITALE PUBLICATIES

ALLE TOEPASSINGEN OP EEN RIJ

PERSONEELSLAD

HILLEGOM, LISSE EN TEYLINGEN

Gezamenlijk personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen als HLTsamen. Interne samenwerking en communicatie zijn daarbij essentieel. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt het personeelsmagazine SAM&. Hierin staan de medewerkers van de drie gemeenten centraal. Teamspirit, kernwaarden en verbinding zijn daarbij belangrijke invalshoeken voor onderwerpen.

JONG LEREN

Magazine studiereis naar New York

Zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer vallen onder het schoolbestuur van Jong Leren. Een innovatieve organisatie waar schooldirecteuren om de paar jaar op studiereis gaan. Onlangs bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt bedacht het concept voor een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips voor medewerkers van de organisatie en andere geïnteresseerden.

TEKSTNET

Event magazine Tekstnetwerken

Tekstnet is de beroepsvereniging van tekstprofessionals in Nederland en Vlaanderen. Elke twee jaar wordt een netwerk- en bijscholingsbijeenkomst georganiseerd. Twee jaar geleden verzorgde team TextArt al de vormgeving van het magazine en nu opnieuw. De video die twee jaar geleden van het event is geschoten gebruikte we nu als achtergrondbeeld.

JELLINEK

Strategische koers 2018-2022

Een strategische koers hoeft geen saai en droog document te zijn. dat bewijst Jellinek. Voor dé specialist in verslavingszorg van Nederland maakten we een mooi online publicatie. Goede foto’s, video’s en een quiz verleidde vele medewerkers tot het lezen van het document. Team TextArt verzorgde de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Magazine Vaccinatie App

Boehringer Ingelheim is wereldwijd een top 10 farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Het bedrijf ontwikkelde een vaccinatie app waarmee dierenartsen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte de handleiding voor de vaccinatie app. We bedachten het concept, interviewden experts en verzorgden de vormgeving.

MINISTERIE VAN BZK

Inspiratie magazine BGT

De Basisregistratie Grootschalige Topografie, BGT, is dé digitale kaart van Nederland. Gemeenten, provincies, waterschappen, Pro Rail en andere belanghebbenden kunnen objecten en groen op een eenduidige manier vastleggen. Dit magazine biedt inspirerende voorbeelden per beleidsterrein. Het magazine wordt regelmatig aangevuld met nieuwe voorbeelden.

BOEHRINGER INGELHEIM

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft in Nederland al een aantal jaar het Zakboek Varkens uit. Team TextArt verzorgde de afgelopen edities de eindredactie en vormgeving. De nieuwste editie is ook als digitale publicatie gepubliceerd. Het grote voordeel: snel en gemakkelijk te updaten en op elk device prettig leesbaar.

ARKIN

Relatie- en personeelsmagazine Arkin en de stad

De Raad van Bestuur van Arkin wil belangrijke stakeholders en personeelsleden graag laten zien wat er gebeurt in de organisatie. TextArt ontwikkelde het concept voor een online magazine en verzorgt ieder kwartaal de vormgeving.

ARKIN

Jaarmagazine

Arkin komt met specialistische ggz-kennis op voor de meest kwetsbaren in de maatschappij. In het jaarmagazine blikt de organisatie terug. Met veel aandacht voor sociaal ondernemen, regelarme zorg, arbeidsmarktcommunicatie, onderzoek en vernieuwing. Geen saaie opsommingen en lange verhandelingen, maar kort en aantrekkelijk gepresenteerd.

MINISTERIE VAN I EN M

BGT magazine

De afgelopen jaren is Nederland letterlijk digitaal op de (topografische) kaart gezet. Dat ging niet zonder slag of stoot. In dit magazine van het ministerie van Infrastructuur en Milieu blikken sleutelfiguren terug op de ontwikkeling van de Basisregistratie Grootschalige Topografie. Marèse Peters deed de redactie, TextArt bedacht het concept en verzorgde de vormgeving.

PAUW BEDRIJVEN

Jaarbeeld

PAUW is het sociaal werkbedrijf in de regio Lekstroom, Stichtse Vecht en de Ronde Venen. Ze ondersteunen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van werk. In 2016 bestond de organisatie 60 jaar. Dat werd gevierd met een digitaal jaarbeeld. Olga Lever schreef de teksten, TextArt verzorgde het concept en de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim is een wereldwijd farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Naast reguliere nascholing voor dierenartsen faciliteert het bedrijf ook online nascholing via de vetclass. Deze website met webinars bestond 1 jaar. Tijd voor een terug- en vooruitblik. TextArt bedacht het concept en verzorgde de eindredactie en vormgeving van het online magazine.

GEMEENTE RIJSWIJK

Relatiemagazine Stadsvisie 2030

Wat voor stad wil Rijswijk in het jaar 2030 zijn? Het online magazine laat het proces zien waarin de visie is ontwikkeld en geeft een visueel aantrekkelijk overzicht van de opties en mogelijkheden. Rafaël Barnhard bedacht het concept, TextArt verzorgde de vormgeving.

QSN-quotes en questions

QSN

Personeelsblad Quotes & Questions

QSN helpt organisaties met het certificeringstraject op het gebied van onder andere kwaliteits-, risico- en veiligheidsmanagement. De consultants van QSN ontvangen het personeelsblad ieder kwartaal. TextArt bedacht het concept, interviewt QSN’ers en klanten en verzorgt de eindredactie en vormgeving.

EMO-de grijper

EMO

Personeelsblad De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf (EMO) is de grootste en modernste terminal voor op- en overslag van kolen en ijzererts in Europa. TextArt verzorgt iedere twee maanden de vormgeving van het online personeelsblad.

FORBO FLOORING

VGWM-verslag

Forbo Flooring laat in het verslag jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en geven het magazine vorm.

CLIPPER GIFTS

Clippper magazine

Als groothandel is relatiegeschenken wil je laten zien dat je meer in huis hebt dan een productcatalogus. Dan maak je een internationaal magazine, waarin je je verkoopteam voorstelt, klanten een podium geeft en laat zien wat de trends worden. TextArt bedacht het concept, interviewde klanten en medewerkers en verzorgde de creatie van het online magazine.

NTR

Magazine najaarsprogrammering

De najaarsprogrammering is hét visitekaartje van een omroep. Dit online magazine bevat daarom niet alleen programma-informatie, maar ook veel foto’s, video’s en leuke weetjes van NTR-programma’s.

APPLUS RTD

Relatiemagazine Impuls

Applus RTD is een wereldwijde dienstverlener voor de energie, olie, gas en chemische industrie. TextArt ontwikkelde een online relatiemagazine in 6 talen en verzorgt ieder kwartaal de vormgeving.

SCHOOLTV

Schooltv magazine

Schooltv brengt ieder seizoen iets nieuws op tv. TextArt ontwikkelde een interactief online magazine met nieuws, previews en interessante weetjes van nieuwe en vertrouwde bestaande Schooltv gezichten.

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


STRATEGIE voor content en content marketing


Samen een strategie ontwikkelen voor duurzame inzet van content. Dat is de basis voor je contentcreatie.


vorm en inhoud voor content bedenken en maken


Content maken waarmee je in contact komt én blijft met je publieksgroepen. Daar zijn we al jaren succesvol in.


CONTENT plannen, organiseren, en PUBLICEREN


Of het nu op je website staat of in een digitale publicate, wij zorgen dat je content echt binnenkomt bij je publiek.


bereik en engagement meten en analyseren


Content analyseren en optimaliseren, zodat je ziet wat wel en niet werkt. Zo kun je je strategie laten slagen.

digitale publicaties gerbuiken voor content marketing?