DIGITAAL MAGAZINE
GEEFT
ONLINE PERSONEELS­BLAD­
VLEUGELS

ZO KUN JE MEDEWERKERS WEL SUCCESVOL BEREIKEN, BINDEN EN BOEIEN

Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

Interne communicatie is de smeerolie van elke organisatie. Maar hoe houd je iedereen van alles op de hoogte? Vaak is intranet thuis slecht toegankelijk en is het niet wenselijk het personeelsblad tijdens werktijd te bekijken. Een online magazine biedt dan uitkomst. Door gebruik te maken van het responsive design is de informatie altijd en op elk apparaat prettig leesbaar. Onderweg, tijdens het wachten op de bus, of gewoon thuis op de bank.
Verras met relevante content

Verrassing en afwisseling

Een succesvolle organisatie maakt werk van de interne communicatie. Een online personeelsblad kan daar een extra bijdrage aan leveren. Werk met verrassende rubrieken en afwisselende artikelen. Als je schrijft vanuit het oogpunt van medewerkers, wordt management-informatie wél gelezen. Je personeelsblad krijgt vleugels van interactieve elementen als een quiz, integratie met social media en het plaatsen van veel (door collega’s gemaakte) foto’s.
Het draait om lezers

Het draait om lezers

Met een digitaal personeelsblad breng je je communicatiedoelstellingen over op medewerkers. Wij maken personeelsbladen waarin medewerkers zich herkennen en centraal staan. Zonder top down communicatie. Een magazine waarin beleid zo wordt uitgelegd dat het ook landt bij collega’s. Heb je vragen, wil je meer weten over het digitaliseren van een personeelsblad? Ben je benieuwd naar geslaagde voorbeelden? We laten je graag zien wat wel en juist niet werkt.

SUCCESVOLLE CASES
VAN personeelsbladen

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Personeelsblad De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Personeelsblad Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


STRATEGIE voor content en content marketing


Samen een strategie ontwikkelen voor duurzame inzet van content. Dat is de basis voor je contentcreatie.


vorm en inhoud voor content bedenken en maken


Content maken waarmee je in contact komt én blijft met je publieksgroepen. Daar zijn we al jaren succesvol in.


CONTENT plannen, organiseren, en PUBLICEREN


Of het nu op je website staat of in een digitale publicate, wij zorgen dat je content echt binnenkomt bij je publiek.


bereik en engagement meten en analyseren


Content analyseren en optimaliseren, zodat je ziet wat wel en niet werkt. Zo kun je je strategie laten slagen.

voorbeelden
van online publicaties

TEKSTNET

Event magazine Tekstnetwerken

Tekstnet is de beroepsvereniging van tekstprofessionals in Nederland en Vlaanderen. Elke twee jaar wordt een netwerk- en bijscholingsbijeenkomst georganiseerd. Twee jaar geleden verzorgde team TextArt al de vormgeving van het magazine en nu opnieuw. De video die twee jaar geleden van het event is geschoten gebruikte we nu als achtergrondbeeld.

JELLINEK

Strategische koers 2018-2022

Een strategische koers hoeft geen saai en droog document te zijn. dat bewijst Jellinek. Voor dé specialist in verslavingszorg van Nederland maakten we een mooi online publicatie. Goede foto’s, video’s en een quiz verleidde vele medewerkers tot het lezen van het document. Team TextArt verzorgde de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Magazine Vaccinatie App

Boehringer Ingelheim is wereldwijd een top 10 farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Het bedrijf ontwikkelde een vaccinatie app waarmee dierenartsen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte de handleiding voor de vaccinatie app. We bedachten het concept, interviewden experts en verzorgden de vormgeving.

MINISTERIE VAN BZK

Inspiratie magazine BGT

De Basisregistratie Grootschalige Topografie, BGT, is dé digitale kaart van Nederland. Gemeenten, provincies, waterschappen, Pro Rail en andere belanghebbenden kunnen objecten en groen op een eenduidige manier vastleggen. Dit magazine biedt inspirerende voorbeelden per beleidsterrein. Het magazine wordt regelmatig aangevuld met nieuwe voorbeelden.

ARKIN

Jaarmagazine

Arkin komt met specialistische ggz-kennis op voor de meest kwetsbaren in de maatschappij. In het jaarmagazine blikt de organisatie terug. Met veel aandacht voor sociaal ondernemen, regelarme zorg, arbeidsmarktcommunicatie, onderzoek en vernieuwing. Geen saaie opsommingen en lange verhandelingen, maar kort en aantrekkelijk gepresenteerd.

PAUW BEDRIJVEN

Jaarbeeld

PAUW is het sociaal werkbedrijf in de regio Lekstroom, Stichtse Vecht en de Ronde Venen. Ze ondersteunen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij het vinden van werk. In 2016 bestond de organisatie 60 jaar. Dat werd gevierd met een digitaal jaarbeeld. Olga Lever schreef de teksten, TextArt verzorgde het concept en de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim is een wereldwijd farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Naast reguliere nascholing voor dierenartsen faciliteert het bedrijf ook online nascholing via de vetclass. Deze website met webinars bestond 1 jaar. Tijd voor een terug- en vooruitblik. TextArt bedacht het concept en verzorgde de eindredactie en vormgeving van het online magazine.

GEMEENTE RIJSWIJK

Relatiemagazine Stadsvisie 2030

Wat voor stad wil Rijswijk in het jaar 2030 zijn? Het online magazine laat het proces zien waarin de visie is ontwikkeld en geeft een visueel aantrekkelijk overzicht van de opties en mogelijkheden. Rafaël Barnhard bedacht het concept, TextArt verzorgde de vormgeving.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: