'VERKOOP' JE WEBSHOP
VIA EEN
ONLINE MAGAZINE

VERTEL HET VERHAAL ACHTER DE PRODUCTEN UIT JE WEBSHOP

INSPIREER JE BEZOEKERS

Inspireer je bezoekers

Met een online magazine geef je je verkoop een extra boost. Je trekt er nieuwe klanten mee en komt bij bestaande klanten opnieuw onder de aandacht. Inspireer je bezoekers. Zet artikelen in de spotlight, geef extra informatie over je service en promoot leuke acties/aanbiedingen in stijl. Ook video’s en productpresentaties komen optimaal tot hun recht in een online magazine.

Weten waarom ze bij jou kopen

Weten waarom ze bij jou kopen

In een online magazine voor je webwinkel komt jouw productaanbod tot leven. Link direct door naar het juiste product (deeplink) in de webshop, of ‘loods’ de bezoeker naar de kassa. Verras je bezoekers met slideshows, video’s of webpagina’s waar leveranciers extra aandacht op willen vestigen. Verblijd online klanten met een mooi magazine en ze weten weer waarom ze bij jou moeten kopen.

Mooi verpakte content voor klanten

Mooi verpakte content voor klanten

Een online magazine voor je webshop maken is een eerste stap. Kijken hoe die mooi verpakte content bij klanten komt is minstens zo belangrijk. We maken samen een distributieplan om te zorgen dat zoveel mogelijk (potentiële) klanten je magazine bekijken. Sociale media spelen daar een belangrijke rol in. Maar ook alle andere communicatiemiddelen die passen bij jouw bedrijf en je klanten komen aan bod.

SUCCESVOLLE CASES
VAN ONLINE MAGAZINES

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten. Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

WAARMEE KUNNEN WIJ JE HELPEN?


STRATEGIE voor content en content marketing


Samen een strategie ontwikkelen voor duurzame inzet van content. Dat is de basis voor je contentcreatie.


vorm en inhoud voor content bedenken en maken


Content maken waarmee je in contact komt én blijft met je publieksgroepen. Daar zijn we al jaren succesvol in.


CONTENT plannen, organiseren, en PUBLICEREN


Of het nu op je website staat of in een digitale publicate, wij zorgen dat je content echt binnenkomt bij je publiek.


bereik en engagement meten en analyseren


Content analyseren en optimaliseren, zodat je ziet wat wel en niet werkt. Zo kun je je strategie laten slagen.

voorbeelden
VAN ONLINE publicaties

TEKSTNET

Event magazine Tekstnetwerken

Tekstnet is de beroepsvereniging van tekstprofessionals in Nederland en Vlaanderen. Elke twee jaar wordt een netwerk- en bijscholingsbijeenkomst georganiseerd. Twee jaar geleden verzorgde team TextArt al de vormgeving van het magazine en nu opnieuw. De video die twee jaar geleden van het event is geschoten gebruikte we nu als achtergrondbeeld.

JELLINEK

Strategische koers 2018-2022

Een strategische koers hoeft geen saai en droog document te zijn. dat bewijst Jellinek. Voor dé specialist in verslavingszorg van Nederland maakten we een mooi online publicatie. Goede foto’s, video’s en een quiz verleidde vele medewerkers tot het lezen van het document. Team TextArt verzorgde de vormgeving.

BOEHRINGER INGELHEIM

Magazine Vaccinatie App

Boehringer Ingelheim is wereldwijd een top 10 farmaceutisch bedrijf. De divisie Animal Health is de mondiale leider op het gebied van preventie en behandeling van dierziekten. Het bedrijf ontwikkelde een vaccinatie app waarmee dierenartsen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte de handleiding voor de vaccinatie app. We bedachten het concept, interviewden experts en verzorgden de vormgeving.

MINISTERIE VAN BZK

Inspiratie magazine BGT

De Basisregistratie Grootschalige Topografie, BGT, is dé digitale kaart van Nederland. Gemeenten, provincies, waterschappen, Pro Rail en andere belanghebbenden kunnen objecten en groen op een eenduidige manier vastleggen. Dit magazine biedt inspirerende voorbeelden per beleidsterrein. Het magazine wordt regelmatig aangevuld met nieuwe voorbeelden.

ARKIN

Relatie- en personeelsmagazine Arkin en de stad

De Raad van Bestuur van Arkin wil belangrijke stakeholders en personeelsleden graag laten zien wat er gebeurt in de organisatie. TextArt ontwikkelde het concept voor een online magazine en verzorgt ieder kwartaal de vormgeving.

EMO-de grijper

EMO

Personeelsblad De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf (EMO) is de grootste en modernste terminal voor op- en overslag van kolen en ijzererts in Europa. TextArt verzorgt iedere twee maanden de vormgeving van het online personeelsblad.

FORBO FLOORING

VGWM-verslag

Forbo Flooring laat in het verslag jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en geven het magazine vorm.

CLIPPER GIFTS

Clippper magazine

Als groothandel is relatiegeschenken wil je laten zien dat je meer in huis hebt dan een productcatalogus. Dan maak je een internationaal magazine, waarin je je verkoopteam voorstelt, klanten een podium geeft en laat zien wat de trends worden. TextArt bedacht het concept, interviewde klanten en medewerkers en verzorgde de creatie van het online magazine.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: