VORMGEVING & CONTENT VOOR ONLINE MAGAZINES

  • altijd relevant: slimme combinatie van tekst, beeld en video
  • Snel en voordelig: altijd volgens planning en budget afgerond
  • helemaal volgens de HUISSTIJL: compleet met jouw KLEUREN & LETTERFONTS
  • voordeliger dan zelf doen: in minder tijd een beter eindresultaat
  • professionele experts: WE maken jaarlijks zo’n 50 online MAGAZINES
  • ook all inclusive mogelijk: laat ons het hele pakket verzorgen
Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

denken vanuit de lezer of kijker

Denken vanuit de lezer is van levensbelang voor je online magazine. Is de content niet interessant, dan ben je je bezoeker kwijt. Als jij weet wie je wilt bereiken, dan zorgen wij voor relevante content voor je publiek. Zodat lezers doorlezen en kijkers verder kijken. Wij hebben veel ervaring met digitale content en denken graag mee over passende artikelen, unieke beelden en verrassende invalshoeken.

Elke event een feestje

maak fans van je bezoekers

Voor ons staan lezers en kijkers van je online magazine altijd op de eerste plaats. Ze stellen zichzelf tenslotte de vraag ‘what’s in it for me?’. Kun je daar een relevant antwoord op geven, dan maak je fans van je bezoekers en een e-zine dat ze graag lezen.

Verras met relevante content

een cadeautje voor je lezers

Voor een succesvol online magazine is een professionele uitstraling een vereiste. Natuurlijk maken we de uitgave in lijn met de huisstijl. Compleet met fullscreen video’s en prachtige foto’s. Wij maken online magazines waar je trots op kunt zijn. bent. Verpakt in een verbluffend en responsive design maken we er een cadeautje voor je lezers van.

BESPAAR TIJD EN GELD

Bespaar tijd en geld

Team TextArt bedenkt online magazines die werken. We kennen de software van Foleon door en door. Maar jij bepaalt waar je ons voor inzet. We plaatsen originele koppen en sterke intro’s. Je kunt ons inschakelen voor eindredactie, fotografie of video. En we helpen je op weg met de eerste editie, maar kunnen je ook voor langere tijd assisteren. Vertel maar wat je nodig hebt.

SUCCESVOLLE VOORBEELDEN VAN ONLINE MAGAZINES

Previous
Next

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Previous
Next

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag.

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Previous
Next

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Previous
Next

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Previous
Next

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Previous
Next

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Previous
Next

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Previous
Next

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: