VORMGEVING VAN JE ONLINE MAGAZINE

  • altijd maatwerk: jouw wensen staan centraal
  • Snel het gewenste eindresultaat: Wij zorgen dat het op tijd klaar is
  • HUISSTIJL PROOF: we gebruiken jouw LOGO’S, KLEUREN & LETTERFONTS
  • vOORDELIGER DAN ZELF DOEN: wij kennen alle tips & trUcs al
  • ervaren professionals: WE PUBLICEREN WEKELIJKS online MAGAZINES
  • all inclusive: ook voor creatie, publicatie en analyse
Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

verleid je lezers

Een online magazine maken kan iedereen. Maar een succesvol e-zine, digitale publicatie of online magazine vereist een professionele uitstraling. Met een passend en verrassend design. Zo verleid je je lezers. Wij werken dagelijks aan online magazines, dus helpen je graag op weg of nemen je werk uit handen.

vormgeving

verras met een pakkend design

Een online publicatie maken kent een compleet ander creatieproces dan een papieren variant. Het eindresultaat is je uitgangspunt bij het maken van content. Je werkt niet met de output van de tekstschrijver en fotograaf, maar bepaalt eerst samen wat je wilt laten zien aan je bezoekers. Dat is de input waarmee de contentmakers aan de slag gaan.

Een online magazine vereist een professionele uitstraling. Met passende en verrassende vormgevingselementen, waarmee je de lezer echt verleidt.

Verras met relevante content

verras met een pakkend design

Pagina’s met mooie fullscreen video’s of sprakelende foto’s. Helemaal in lijn met de huisstijl. Het kan allemaal in een online magazine. Wij zorgen voor een eindresultaat waar je trots op bent. Wie alle mogelijkheden van een online magazine benut, geeft een cadeautje weg waar nog lang over gepraat wordt. Verpakt in een verrassend en responsive design.

BOODSCHAP KOMT TOT LEVEN

Bespaar tijd en geld

Wil of kun je je online magazine niet zelf vormgeven? Schakel ons dan in. Het team van TextArt heeft veel ervaring met het redactionele proces. We zijn op de hoogte van wat in online magazines wel en niet werkt. Ook kennen we de software van Foleon door en door en zijn al jarenlang certified partner. We brengen professionele digitale publicaties, in welke vorm dan ook, ook voor jou binnen handbereik.

SUCCESVOLLE VOORBEELDEN VAN ONLINE MAGAZINES

Previous
Next

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Previous
Next

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag.

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Previous
Next

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Previous
Next

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Previous
Next

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Previous
Next

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Previous
Next

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

Previous
Next

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: