Waarom een
digitale publicatie
maken?

Laat je boodschap tot leven komen

digital first

DIGITAL FIRST

Digitale publicaties zijn een veelzijdig middel om in- en externe doelgroepen te bereiken, verrassen en verleiden. Anders dan papieren media kun je ze direct koppelen aan social media. Ze zijn bovendien responsive, dus heel prettig leesbaar op een telefoon of ander kleiner scherm.
Wil je je communicatiedoelstellingen halen en zoek je een digitale oplossing? Staat ‘digital first’ hoog bij je in het vaandel? Maak dan gebruik van de vele mogelijkheden om te personaliseren en te segmenteren. Zo kun je heel gericht een aanbieding doen, informatie sturen en je communicatiedoel bereiken.

LEZERS ZIJN AL ONLINE

LEZERS ZIJN AL ONLINE

Nog maar 22% van de Nederlanders opent zijn mail op een vaste desktop computer. Zorg daarom dat je een digitale publicatie maakt waarvan de inhoud lekker leest op een mobiel apparaat. Zodat lezers niet afhaken. Gebruik dus geen bladerbare pdf maar een digitale publicatie die responsive is. Gemiddeld brengen we dagelijks rond de 6 uur online door, waarvan 4 uur mobiel. Zorg daarom dat je bent waar je lezers zijn: online.

BOODSCHAP KOMT TOT LEVEN

BOODSCHAP KOMT TOT LEVEN

In een digitale publicatie komt je boodschap echt tot leven. Grote foto’s, (fullscreen)video, social share buttons en links naar in- of externe webpagina’s zorgen voor een aantrekkelijke leeservaring. Uiteraard kun je je publicatie personaliseren, segmenteren en optimaliseren voor Google voor zeer persoonlijke communicatie. De integratie met Google Analytics biedt dezelfde mogelijkheden als je bestaande website.

VEELZIJDIGER DAN JE DENKT

VEELZIJDIGER DAN JE DENKT

Een digitale publicatie hoeft niet per se een relatiemagazine of personeelsblad te zijn. Ook een productcatalogus of een handleiding kun je in deze vorm gieten. Of wat dacht je van een slimme e-learning module of handboek voor nieuwe medewerkers. Maak je dus veel verschillende publicaties dan is het zeer lonend onze software in te zetten. Zo krijg je een eenduidige look and feel en kun je naar hartenlust publiceren. Een ding weet je zeker: al je publicaties zijn responsive, gebruiksvriendelijk en zien er professioneel uit.

NAAR JE HAND ZETTEN

NAAR JE HAND ZETTEN

Met een digitale publicatie communiceer je op een eigentijdse manier met je doelgroep. Dat draagt ook bij aan je imago. Kleurgebruik, typografie en andere huisstijlelementen zet je volledig naar je hand voor een herkenbare uitstraling. Met een login via Facebook, LinkedIn of een wachtwoord bepaal je zelf wie je publicatie ziet. Wil je een e-zine maken voor intern gebruik of een afgeschermde groep lezers, dan zorgen we dat hij niet verschijnt in de zoekresultaten van Google.

HET IS GEEN WEBSITE

HET IS GEEN WEBSITE

Natuurlijk kun je ook zelf een digitale publicatie maken in WordPress, Joomla of misschien biedt je huidige website daar mogelijkheden voor. We horen van klanten dat dit vaak veel tijd kost en een onbevredigend resultaat oplevert. Met de gemiddelde website kun je niet ‘uitpakken’ op het gebied van beeld, video en interactie met lezers. Bovendien geeft een ‘echt’ e-zine een magazine-ervaring: alle voor dat moment relevante content staat op een logische volgorde en met een fijn ritme bij elkaar. Dat biedt lezers overzicht. Ze worden niet afgeleid door niet relevante artikelen en berichten.

ONZE COREBUSINESS

ONZE COREBUSINESS

Je kunt ook zelf digitale publicaties maken met onze software. Maar waarom zou je? Het is onze corebusiness. Wij maken er jaarlijks zo’n 50, dus kennen alle ins en outs van de software. Uitbesteden levert je sneller een consistenter en beter eindresultaat op.
Met ruim 20 jaar ervaring in het maken van magazines, werken wij vanuit de inhoud, waar bij reclamebureaus vaak de vorm leidend is. Natuurlijk is design bij ons ook in goede handen. Maar dat combineren we graag met contentcreatie en kennis van techniek. Alle expertise is in huis, van conceptontwikkeling tot en met optimalisatie van de resultaten.

DENK OOK AAN CO-CREATIE

DENK OOK AAN CO-CREATIE

Voor het maken van je digitale publicaties kun je alles bij ons neerleggen. Maar het is ook mogelijk om zelf een vinger in de pap te houden. Co-creatie noemen we dat. Zo kun je besparen op een correctieronde door zelf kleine tekstuele wijzigingen door te voeren. Of we maken samen de eerste editie en helpen je op weg in de software om daarna zelf verder te gaan. Uiteraard onder professioneel toeziend oog van onze bladenmakers. Wij spreken samen het juiste co-creatie-traject af.

BESPAAR TIJD EN GELD

BESPAAR TIJD EN GELD

Een digitale publicatie is vaak voordeliger dan een papieren uitgave. Niet alleen financieel, maar ook qua milieubelasting. Op de korte termijn bespaar je op druk- en portokosten. Geld dat je eventueel in kunt zetten voor kwaliteitsfotografie of zelfs een filmpje. Op de langere termijn is het delen van informatie (via bijvoorbeeld social media of de website) veel eenvoudiger. Ook gebruik je in een handomdraai een of meerdere pagina’s als basis voor een ander online medium . Dat scheelt je op termijn veel geld en tijd.

Aan de slag met digitaal publiceren

Aan de slag met digitaal publiceren

Waar je klant zich ook bevindt in zijn customer journey, met een digitale publicatie bedien je hem op zijn wenken. Neem daarom nu contact op, dan kunnen we kijken hoe we samen tot een samenwerking komen!

LEES OVER ONLINE MAGAZINES

WAT KOST EEN digitale publicatie?

VOORBEELD 1

Eénmalige uitgave met
10 pagina’s. Dat is inclusief:

  • Jaarlicentie éénmalige uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 10 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.629,-
  • Periodieke kosten: n.v.t.

     


Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 699,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,-
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,-

VOORBEELD 2

Periodiek van 12 edities met
5 pagina’s. Dat is inclusief:

  • Jaarlicentie periodieke uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine maken
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 5 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.599,-
  • Periodieke kosten: € 565,-
    (per editie)

Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 699,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,- (per editie)
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,- (per editie)

VOORBEELD 2

Periodiek van 4 edities met
10 pagina’s. dat is inclusief:

  • Jaarlicentie periodieke uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine maken
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 10 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.599,-
  • Periodieke kosten: € 1.125,-
    (per editie)

Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 699,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,- (per editie)
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,- (per editie)

SUCCESVOLLE CASES

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag. 

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: