Waarom
een
online magazine?

ONTDEK DE VEELZIJDIGHEID VAN DIT DOELTREFFENDE MEDIUM

Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

Altijd en op elk apparaat prettig leesbaar

Contact met stakeholders, klanten en medewerkers is voor iedere organisatie belangrijk. Voor interactie, om nieuwe inzichten te krijgen of geven of gewoon om te laten weten waar je mee bezig bent. Maar hoe houd je met iedereen contact in een wereld die zich voornamelijk online afspeelt? Een digitaal magazine biedt dan uitkomst. Door gebruik te maken van het responsive design is de informatie altijd en op elk apparaat prettig leesbaar. Onderweg, thuis op de bank of op kantoor.

Verras met relevante content

verras met relevante content

Een succesvolle organisatie maakt werk van (interne) communicatie. Een fraai online personeelsblad of klantenmagazine kan daar een extra bijdrage aan leveren. Verras je stakeholders met een magazine vol verhalen die spreken en verleid je klanten met de mooiste productvideo’s en fijne acties. Wie alle mogelijkheden van een online magazine benut, geeft een cadeautje weg waar nog lang over gepraat wordt.

BOODSCHAP KOMT TOT LEVEN

BOODSCHAP KOMT TOT LEVEN

In een digitale publicatie komt je boodschap echt tot leven. Grote foto’s, (fullscreen)video, social share buttons en links naar in- of externe webpagina’s zorgen voor een aantrekkelijke leeservaring. Uiteraard kun je je publicatie personaliseren, segmenteren en optimaliseren voor Google voor zeer persoonlijke communicatie. De integratie met Google Analytics biedt dezelfde mogelijkheden als je bestaande website. Een e-zine kent vele toepassingen, waaronder een relatiemagazine, verkoopbrochure, jaarverslag of personeelsblad.

Zichtbaarheid vergroten

Zichtbaarheid vergroten

Wie een relevant en stijlvol online magazine maakt voor zijn doelgroep, ziet zijn fanbase snel groeien. Met rake rubrieken en aansprekende verhalen staat je magazine in no time op de kaart. Hoe beter de informatie, hoe eerder lezers de artikelen delen via social media. Zo ben je online nog beter zichtbaar en vindbaar.

Communicatiedoelstellingen halen

Communicatiedoelstellingen halen

Wat je communicatiedoelstellingen ook zijn, met een online magazine zet je altijd een extra stap in de goede richting. Het medium is zo veelzijdig, dat je het op vele manieren kunt inzetten om je doelgroep te bereiken. Bovendien kun je de statistieken meten en analyseren. Zo weet je altijd hoe lezers zich gedragen en of je tussentijds bij moet schaven.

Slim digitaliseren

Slim digitaliseren

Wil je toewerken naar een paperless office, of vind je het belangrijk dat alle documenten binnen de organisatie dezelfde uitstraling hebben? Dan is een online magazine multifunctioneel inzetbaar. Je maakt in deze software niet alleen e-zines. In een handomdraai heb je ook je handboeken, huisstijlgidsen, brochures en e-learnings gedigitaliseerd. Alles netjes bij elkaar.

Altijd actueel

Altijd actueel

Met een papieren uitgave kun je soms achter de feiten aanlopen. Omdat ontwikkelingen binnen je bedrijf of branche razendsnel gaan. Of omdat producten snel uitverkocht zijn, of prijzen dagelijks veranderen. Met een online magazine heb je daar geen last meer van. Je kunt op elk gewenst moment je content aanpassen, updaten of verwijderen. Zo stel je niemand teleur.

LEES OVER ONLINE MAGAZINES​

WAT KOST EEN ONLINE MAGAZINE?

VOORBEELD 1

Eénmalige uitgave met
10 pagina’s. Dat is inclusief:

  • Jaarlicentie éénmalige uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 10 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.629,-
  • Periodieke kosten: n.v.t.

     


Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 699,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,-
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,-

VOORBEELD 2

Periodiek van 12 edities met
5 pagina’s. Dat is inclusief:

  • Jaarlicentie periodieke uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine maken
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 5 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.599,-
  • Periodieke kosten: € 565,-
    (per editie)

Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 699,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,- (per editie)
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,- (per editie)

VOORBEELD 2

Periodiek van 4 edities met
10 pagina’s. dat is inclusief:

  • Jaarlicentie periodieke uitgave
  • Hosting en eigen domeinnaam
  • Instellen voor Google Analytics
  • Basisvormgeving magazine maken
  • Huisstijl in magazine integreren
  • Gebruik van full screen video
  • Social share buttons en social log-in
  • Design 10 pagina’s
  • Eénmalige kosten: € 1.599,-
  • Periodieke kosten: € 1.125,-
    (per editie)

Extra opties:

  • Masterclass ‘ontdek online magazines’
    bij jou op kantoor: € 699,-
  • Smooth start training: € 599,-
  • E-mail nieuwsbrief maken
    en versturen: € 149,- (per editie)
  • Rapportage van resultaten en verbeterpunten: € 75,- (per editie)

SUCCESVOLLE CASES

Vetclass magazine

Boehringer Ingelheim vindt nascholing voor dierenartsen belangrijk. Om dit te faciliteren is de website vetclass.nl opgezet. Deze website met webinars bestond 1 jaar.

In het jaarmagazine werd meer dan een derde van alle pagina’s gelezen. Dat leverde ruim 4.100 pageviews op met een gemiddelde leestijd van bijna 4 minuten. Bijna 32% van de lezers opende het magazine een tweede keer. De pagina met het persoonlijke verhaal van een dierarts was de best gelezen pagina.

VGWM verslag Forbo Flooring

Forbo Flooring staat voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat komt onder andere tot uitdrukking in het VGWM-verslag. Daarin laat het bedrijf haar stakeholders jaarlijks de prestaties zien op het gebied van veiligheid, gezondheid, welzijn en milieu. Wij coördineren al vier jaar op rij de productie, interviewen medewerkers, doen de eindredactie en bedenken het design voor het verslag.

Jaarlijks bekijken vele medewerkers, relaties en omwonenden het magazine. Het levert duizenden pageviews op en een gemiddelde leestijd van ruim 10 minuten.

Magazine studiereis New York

Jong Leren is een schoolbestuur van zo’n 30 basisscholen in Zuid Kennemerland en Haarlemmermeer. De schooldirecteuren en het college van bestuur gaan om de paar jaar op studiereis. Eind vorig jaar bezochten ze een aantal community schools en een congres in New York. Team TextArt maakte voor de ‘achterblijvers’ een inspiratiemagazine met voorbeelden en tips.

In de eerste weken zijn in totaal 1.551 pagina’s gelezen, met een gemiddelde leestijd van 5,03 minuten. Dat is zo’n 20% meer dan de gemiddelde leestijd van online magazines.

Personeelsblad SAM&

De gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen werken intensief samen. Daar hoort een gezamenlijk personeelsblad bij. Samen met Annelies Kruse ontwikkelde team TextArt SAM&. In SAM& staan teamspirit, kernwaarden en verbinding voorop. Daarnaast is er een duidelijk focus op de mensen die bij HLT werken. Dat komt terug in de onderwerpkeuze, invalshoek en fotografie. 

Ruim 3/4 van alle medewerkers las de eerste SAM&. De gemiddelde leestijd was 6,5 minuut, het aantal bezochte pagina’s was 9. 

 

Jaarmagazine Arkin

Arkin is een grote ggz-instelling in Amsterdam en biedt de meest kwetsbaren in de maatschappij gespecialiseerde ggz-kennis. Stakeholders ontvangen jaarlijks een jaarverslag waarin verantwoording wordt afgelegd over de resultaten.

Voor het derde jaar op rij maakten wij het jaarmagazine. Hierin is aandacht voor de blikken de speerpunten van beleid en worden kernactiviteiten verder uitgediept. Aantrekkelijk vormgegeven met veel (bewegend) beeld. Dat vertaalt zich in een mooie waardering. Gemiddeld zijn 12 pagina’s van het verslag gelezen, met een leestijd van ruim 13 minuten.

Zakboekje varkens

Boehringer Ingelheim geeft al jaren het Zakboek Varkens uit. Wij maakten al meerdere papieren edities en hebben dit jaar ook een digitaal boekje geïntroduceerd. De online versie is op elk device prettig leesbaar en updaten kan snel en gemakkelijk. 

Na een halfjaar was de eerste papieren oplage van 1.000 exemplaren uitverkocht. De digitale editie haalde in die tijd een paar duizend pageviews met een leestijd van bijna 5 minuten.

Magazine BGT

De afgelopen jaren is, onder regie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, een uniforme digitale kaart van Nederland ontwikkeld: de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). In het magazine blikken 11 sleutelfiguren terug op de totstandkoming van de BGT.

Het magazine bestaat uit tientallen quotes, die met name interessant zijn voor vakgenoten. In een week tijd bekeek 40% van de ontvangers 3 of meer pagina’s van het magazine. De gemiddelde leestijd was bijna 9 minuten!

De Grijper

Europees Massagoed Overslagbedrijf is succesvol overgestapt van een papieren personeelsblad naar een online versie. Bij EMO werken zo’n 360 mensen aan de op- en overslag van kolen en ijzererts.

Personeelsblad De Grijper is 3 dagen na publicatie door ruim 90% van de werknemers bekeken. Uit de statistieken blijkt dat er niet even snel doorheen ‘gebladerd’ wordt. Een gemiddelde leestijd van bijna 10 minuten en 3.800 unieke pageviews zijn jaloersmakende cijfers.

Quotes & Questions

QSN kwaliteitsmanagement helpt bedrijven die een ISO certificaat willen behalen. De ongeveer 30 consultants werken overal in Nederland, dus ze zien elkaar niet vaak. Om de onderlinge betrokkenheid te vergroten lanceerde QSN ‘Quotes & Questions’.

Uit de statistieken blijkt dat de persoonlijke rubrieken, waarin collega’s meer over zichzelf vertellen, het best gelezen worden. Nummer 2 is voor het interview met een klant. Op de 3e plaats staat de pagina waarin kwartaalresultaten worden geduid.

BEKIJK OOK DE VOORBEELDEN VAN:

TEAM TEXTART WERKT ONDER ANDERE VOOR: