Boehringer Ingelheim Animal Health stuurt klanten al jaren een prijslijst op papier. Voor 2019 maakten wij er een interactieve online publicatie van. Nieuwe producten toevoegen zo gedaan en prijzen updaten heel eenvoudig.
Hoe geven wij ons jaarverslag een moderner jasje? Met die vraag klopte de Nederlandse Vereniging voor anesthesiologie bij ons aan. Met korte teksten en mooie beelden is dat zo gepiept.
Op 19 september organiseerde welzijnsorganisatie MeerWaarde voor het eerst het JeugdLAB. Een dag vol inspiratie, trends, inzichten en kennis over jeugd van 0 tot 23 jaar. De aanwezigen ontvingen na afloop een digitaal ‘eventmagazine’ met een terugblik op de dag in tekst, beeld en video.
Met de BRO (Basisregistratie Ondergrond) kunnen bodem- en ondergrondgegevens in Nederland eenduidigheid worden opgeslagen en uitgewisseld. Voor het ministerie van BZK (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) maken we, samen met Marèse Peters, een handleiding en inspiratiemagazine, waarin ervaringen worden gedeeld.
Sinds schooljaar 2008-2009 maken we het jaarverslag voor schoolbestuur De la Salle en later Jong Leren. Elk jaar wordt een thema gekozen. Dit thema komt terug in de fotografie en interviews. Dit jaar staat ‘ruimte’ centraal. We interviewden ouders, leerkrachten en bestuurders over ruimte geven en krijgen. Uiteraard kregen leerlingen ook een rol in het verslag. Ze stonden letterlijk model voor de ruimte die Jong Leren geeft.
Tekstnet, de beroepsvereniging van tekstprofessionals organiseert elke twee jaar Tekstnetwerken. Net als twee jaar geleden heeft team TextArt getekend voor de vormgeving. Nieuw in deze editie is video als achtergrondbeeld. Het geeft het magazine de actuele uitstraling die past bij de toekomst van de vereniging.
HLTsamen is het samenwerkingsverband tussen de gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen. Goede interne communicatie is essentieel om de gezamenlijke visie en kernwaarden uit te dragen. Communicatieadviseur Annelies Kruse vroeg ons mee te denken over de opzet en ontwikkeling van SAM&, het gezamenlijke personeelsblad.
Kunnen jullie de tekst schrijven voor het magazine dat Keukenhof wil maken, vroeg Instant Magazine ons. Dat doen we graag. Het resultaat is een 15 pagina’s tellend visitekaartje. Met veel aandacht voor beeld en video. Een magazine dat helemaal past bij de uitstraling van Keukenhof.
Met de Vaccinatie App helpt Boehringer Ingelheim dierenartsen bij de administratie en planning van vaccinaties bij veehouders. Team TextArt bedacht de opzet voor de handleiding, deed de eindredactie, fotografie en videoproductie. Uiteraard verzorgden we ook het design van de publicatie.
Dat een strategische koers geen saai en droog document hoeft te zijn, bewijst Jellinek. Met goede foto’s, video en zelfs een quiz wordt de lijn tot 2022 uitgezet in een online magazine. Team TextArt verzorgde de vormgeving.
Schooldirecteuren en het schoolbestuur van Jong Leren, gingen eind vorig jaar op studiereis naar New York. In dit gepersonaliseerde digitale inspiratiemagazine zien leerkrachten voorbeelden van community schools en krijgen ze vele tips. Team TextArt deed de eind- en beeldredactie en vormgeving.
Boehringer Ingelheim ontwikkelt een vaccinatie app waarmee dierenartsen nauwkeuriger kunnen bijhouden welke koeien gevaccineerd zijn. Team TextArt maakte een video-interview waarin dierenarts Ruben Tolman tussen de koeien vertelt over de voordelen van de app.
“Kunnen jullie onze magazines een facelift geven en een blik werpen op de teksten?”, vroeg makelaar Marc Stam van Costa Select. Hij verkoopt vanuit Baarn en de Costa Blanca woningen voor een zonnige oude dag of als familiehuis. Het resultaat is een serie magazines met een consequente uitstraling en teksten die ‘lekkerder lopen’.
Als bijlage in vakblad Veeteelt wordt beterBOE door zo’n beetje alle veehouders, dierenartsen en andere belanghebbenden in de veeteelt gelezen. Dierenartsen binnen en buiten bij Boehringer Ingelheim schrijven de teksten. Team TextArt zet redactioneel de puntjes op de i en zorgt dat alle artikelen dezelfde ‘tone of voice’ hebben.
De JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD, wil graag in contact komen en blijven met de 18 afdelingen en zo’n 3.000 leden. Team TextArt ontwikkelde WiegelWeb, een online relatiemagazine vernoemd naar oud VVD-leider Hans Wiegel. Wij hebben de eerste editie gemaakt, de JOVD-redactie pakt de draad verder op. En komen ze er niet uit, dan staan wij stand-by.
We maken al jaren het personeelsblad voor de medewerkers van Jong Leren, een schoolbestuur met 29 basisscholen in Aalsmeer, Haarlemmermeer, Haarlemmerliede, Spaarnwoude, Heemstede, Zandvoort en Bloemendaal. Vlak voor de herfstvakantie plofte de laatste editie bij ruim 700 mensen in de bus.
Forbo Flooring is bekend van Marmoleum en andere linoleum producten. Alle medewerkers en gepensioneerden ontvangen elk kwartaal het personeelsblad Caleidoscoop. Team TextArt interviewt al jaren een aantal mensen voor rubrieken en artikelen. Zodat de teksten prettig lezen en de medewerkers zich kunnen richten op waar zíj goed in zijn: vloeren maken.
Team TextArt hielp Europees Massagoed Overslagbedrijf (EMO) met de transformatie van een papieren personeelsblad naar een online online personeelsmagazine. En met succes. Editie na editie is de openingsrate en leestijd erg goed.
Boehringer Ingelheim organiseert veterinaire nascholing voor dierenartsen via vetclass. Om bezoek aan de website aan te zwengelen heeft Team TextArt Facebook-posts gemaakt. Ook vullen we de contentkalender met deze en andere posts.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.