ZO VIND JE GOEDE CONTENT VOOR JE ONLINE PUBLICATIE

ZO VIND JE GOEDE CONTENT VOOR JE ONLINE PUBLICATIE

Of een digitale publicatie relevant is voor je doelgroep, wordt bepaalt door de inhoud. Na het uitdenken van een sterk concept, kun je je op de content storten. Daarbij gaat het om de juiste balans tussen tekst, beeld en video.

Er zijn verschillende manieren om content te verzamelen:


De makkelijke weg

Wat vaak gebeurt is vlak voor het maken van de publicatie een oproep uitsturen voor input. Je mag dan hopen dat de verschillende afdelingen iets lezenswaardig te melden hebben. Je giet de magere input in een vorm en verstuurt het verslag, de nieuwsbrief of het online magazine naar je stakeholders.  Waarschijnlijk geeft het geen voldoening, zijn de resultaten niet bevredigend en is het voor iedereen ‘een opgave’ om het volgende nummer in elkaar te zetten.


Zo kan het ook

Het is efficiënter en slimmer zelf het heft in handen te nemen en te werken vanuit  communicatiedoelstellingen en de pijlers van de organisatie. Wanneer wil je wat met wie communiceren?  Natuurlijk kun je voortborduren op de input vanuit de organisatie. Maar bedenk zelf met je redactieteam de beste invalshoeken en ga daarmee weer terug de organisatie in. Wie kan jouw gewenste verhaal het beste vertellen, op welke afdeling kun je de juiste beelden schieten en welke klant is geschikt om te benaderen voor een review? Op deze manier krijgt je content relevantie en daar draait het om in je digitale publicatie.

Meer weten? Lees dan ook dit blog